مراسم افتتاحیه تماشاخانه سیار بعد از ظهر دوشنبه 19 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر؛سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت : باید از تمام ظرفیتها برای تحقق شعار تئاتر برای همه استفاده کرد چرا که فضاهای موجود فرهنگی هنری در کشور اندک است و جوابگوی سیل مشتاقان گونه های مختلف هنری نیست به همین جهت باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که با طراحی فضاهای نمایشی این چنینی برنامه های خوبی رابه مخاطبان عرضه کنیم .

وی ادامه داد :البته این گونه فعالیتها کار را برای هنرمندان دشوارتر می کند چرا که باید با به کارگیری امکانات کمتر کار ارزشمند با مضامین والا را به مخاطب ارائه دهیم و این انتظاری است که جامعه ما از هنرمندان دارد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد :ما از فرهنگ غنی برخورداریم و اینطور نیست که فقط پذیرای دیگر فرهنگ ها باشیم . ما همواره به تبادل فرهنگ اعتقاد داریم ضمن اینکه براین باوریم هنر و فرهنگ ایرانی می تواند آثار ارزنده ای را به تمام جهانیان انتقال دهد .

وی با اشاره به برگزاری 6 جشنواره بزرگ فجر در شاخه های تئاتر ، سینما ، هنرهای تجسمی ، شعر ، موسیقی و مد و لباس خاطر نشان کرد : جشنواره های فجر تابلوی زیبایی از کارنامه یکساله هنرمندان عزیز ماست که امیدوارم مقدمه حضور جوانان هنرمند و مستعد در کنار بزرگان باشد .

داود رشیدی هنرمند صاحب نام تئاتر ایران هم در این مراسم با تقدیر از اقدام مسوولان مرکز هنرهای نمایشی در راه اندازی تماشاخانه سیار گفت : این اقدام خوبی های زیادی را به همراه دارد . این بار به جای اینکه مردم به تئاتر بروند این تئاتر است که به سمت مردم رفته و به نظر من این اقدام به طور حتم باعث افزایش مخاطب تئاتر خواهدشد .

وی خاطر نشان کرد:به نمایندگی از اهالی تئاتر این قول را می دهم که آماده هرگونه همکاری با مسوولان راه اندازی تئاتر سیار خواهیم بود و هرکاری که از دست ما برآید با اعتقاد کامل در جهت پیشبرد اهداف این تئاتر سیار انجام خواهیم داد .

جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم با توصیف فواید هنر به عنوان زبان مشترک انسان ها ، شالوده شخصیت بخشی فرهنگی به جامعه و آموزه های انسانی گفت : هنررا بایدارج نهیم و به فرموده مقام معظم رهبری همواره توجه کنیم که اثر یک نمایشنامه تاثیر گذاری بسیار بیشتری نسبت به صدها مطلب مکتوب دیگر دارد. به همین خاطر باید باور داشته باشیم که یک صحنه ازیک نمایش می تواند درس های زیادی را به ما بیاموزد .

وی خاطر نشان کرد:به نمایندگی ازاعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام می کنم که کمیسیون فرهنگی با دغدغه کامل و حساسیت خاصی به بحث اهالی هنر می اندیشد و در هر جایی که لازم باشد حمایت همه جانبه خود را از هنر نمایش به دلیل ارزش فراوان آن اعلام می دارد .

براساس این گزارش؛در ابتدای مراسم محمد دشت گلی سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان مراسم از نهادهایی که در راه اندازی این تماشاخانه تلاش کردند قدردانی کرد .

در پایان این مراسم نمایش و نقالی آوار به کارگردانی محسن تقی زاده در تماشاخانه سیار محوطه تئاتر شهر برای علاقه مندان اجرا شد .

پری صابری، داود فتحعلی بیگی،حسن دادشکر،اسماعیل خلج،نصرالله قادری،هادی مرزبان ، امیر دژاکام ، جهانگیر الماسی ، سید عظیم موسوی، محمد ساربان ، زهرا صبری ، حمید شاه آبادی ، محمد دشت گلی از جمله افرادی بودند که در مراسم افتتاح تماشاخانه سیار تئاتر شهر حضور داشتند ./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار