هر ساله فهرستی از بدترین فدراسیون‌های ورزشی در سراسر جهان که عملکردی بسیار ضعیف طی سال گذشته داشته معرفی می‌شود تا در نهایت یکی به عنوان بدترین فدراسیون سال انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر سال بر حواشی و رسوایی‌های رقابت‌های ورزشی افزوده شده و ناکارآمدی فدراسیون‌ها مانع از برطرف شدن این توافق و جلوگیری از تکرار رسوایی‌ها شده است.

هر ساله اسامی فدراسیون‌های ورزشی که بیشترین کم‌کاری، مسائل حاشیه‌ای و رسوایی را طی 12 ماه گذشته داشته اعلام می‌شود و در نهایت یکی از میان آنان به عنوان بدترین فدراسیون انتخاب می‌شود.

نامزدهای عنوان بدترین فدراسیون سال عبارتند از:

فیفا: هیچ شکی در رابطه با انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال برای این فهرست وجود نداشت. فیفا طی سال گذشته بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشت و جالب آن که تا به امروز هم نتوانسته هیچ کدام را برطرف سازد. ماجرای اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال‌های 2018 و 2022 به روسیه و قطر، ممانعت از انتشار پرونده فساد مالی فیفا، اعلام آمادگی مجدد سپ بلاتر برای حضور در انتخابات بعدی این فدراسیون همگی از جمله مواردی هستند که فیفا را شایسته دریافت عنوان بدترین فدراسیون ورزشی سال می‌کند. دریافت رشوه از سوی مقامات فیفا به حدی گسترده شده که کمتر کسی را در این فدراسیون می‌توان یافت که تاکنون رشوه دریافت نکرده باشد!

فدراسیون جهانی دو و میدانی: افشای رسوایی دوپینگ در میان دو و میدانی کاران روسیه این شانس را به فیفا می‌دهد تا امسال عنوان بدترین فدراسیون ورزشی به فدراسیون جهانی دو میدانی برسد. در این پرونده که نشان‌دهنده وجود ژیمناستیک دوپینگ در رشته دو میدانی است حتی پسر رییس فدراسیون هم دخالت داشته و از رشوه بگیران اصلی ماجرا بوده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس: ارزیابی فیفا از عملکرد تیمهای فوتبال اروپایی در بازیهای جام جهانی 2014نشان داد فوتبال انگلیس ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و گسوگ دایکه رییس اتحادیه فوتبال این کشور به دلیل فقدان هرگونه طرح برنامه‌ریزی شده برای حضور در برزیل مورد نکوهس قرار گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار