مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از اسکان 75 هزار نفر از زایران شرکت کننده در آیین بزرگ اربعین حسینی در پایگاه های این جمعیت خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد سلیمانی با اعلام این خبر گفت: نیروهای این جمعیت در ایام منتهی به اربعین حسینی از نهم آذر ماه جاری و پس از آن تاکنون در قالب هشت گروه امدادی مستقر در جاده ایلام - مهران به حوادث رانندگی زائران حسینی امدادرسانی کردند.
سلیمانی با بیان اینکه در این پایگاه ها آزمایش قند و فشار خون رایگان نیز از زائران حسینی انجام می شود گفت: طرح امداد جاده ای ویژه اربعین حسینی تا بازگشت کامل زائران توسط این جمعیت در مسیر ایلام - مهران ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه  یک هزار و 256 زائر اربعین حسینی در جاده های استان دچار حادثه شدند که به آنان امدادرسانی شد افزود: 107 نفر از این افراد به مراکز درمانی منتقل و مابقی نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: عمده این حوادث در مسیر راه های ایلام - مهران به عنوان پر ترددترین جاده رخ داده که جمعیت هلال احمر در امداد رسانی آن ها مشارکت داشت.
نزدیک به 700 هزار نفر در دو هفته گذشته از راه پایانه رسمی مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود در مسیر بازگشت به علت امنیت بالا و کوتاهی سفر، نزدیک به یک میلیون زایر این مسیر را انتخاب کنند.
عرض کم جاده های استان ایلام، دو طرفه بودن بیشتر مسیرها و ناآشنایی رانندگان غیر بومی به مسیر، احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش داده است.
پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام دروازه اصلی ورود به عتبات عالیات عراق است.
 
   
انتهای پیام/ ب
برچسب ها: ایلام ، اسکان ، هلال ، احمر ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.