نماینده ولی فقیه در گفت: وقف نقش موثری در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج،حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در جمع کارکنان و متولیان اوقاف در سنندج با بیان این مطلب افزود: وقف یکی از راه های کاهش فاصله طبقاتی و همچنین توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می رود لذا ترویج این سنت حسنه از واجبات و یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: وقف امر مقدسی است که در اسلام به نیکی از آن یاد شده و هر چیزی نیز که به آن متعلق باشد از همان ارزش و اعتباری که وقف دارد برخوردار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: وقف در گسترش و ترویج دین نیز نقش اساسی دارد و اگر دین و اعتقادات دینی بر جامعه ای حاکم باشد مشکلات، موانع و معضلات موجود در آن جامعه رفع خواهد شد.

وی نقش این سنت حسنه را در تزکیه روح نیز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: یکی از مواردی که می تواند انسان را به ورطه نابودی بکشاند وابستگی به مال و مادیات است لذا وقتی فردی مال خود را وقف می کند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.
شاهرودی گفت: اداره کل اوقاف استان فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ترویج سنت حسنه وقف و فعالیت های دینی و قرانی آغاز کرده است که امید می رود با تداوم این فعالیت ها زمینه هر چه بیشتر فرهنگ وقف در میان مردم فراهم شود.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: وقف ، سنت ، ترویج ، سنندج ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.