‌مدیر‌کل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: در 8 ماهه گذشته 48 هزار و 519 مورد ولادت در آذربایجان شرقی ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 5/6 درصد افزایشداشته است.

علی جعفری آذر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با اشاره  به اينکه در آذربایجان شرقی 29 اداره ثبت احوال به مردم خدمات ارایه می کنندگفت: همزمان با  هفته ثبت احوال در آذربایجان شرقی، دو اداره ثبت احوال در خسروشهر و ایلخچی نیز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 126 میلیون سند ولادت و فوت در بایگانی ثبت احوال کشور الکترونیکی شده است افزود : در آذربایجان شرقی تاکنون 9 میلیون سند هویتی  ولادت و فوت الکترونیکی شده است که  الکترونیکی شدن سیستم ثبت احوال از ترویج مدارک جعلی در کشور جلوگیری و باعث تسریع خدمات دهی به مردم می شود.

وی گفت : برای 500 هزار نفر در استان شناسنامه مکانیزه تحت وب صادر شده است.

جعفری آذر گفت: هم چنین دراين راستا  پایگاه الکترونیکی تغییر نشانی هم در استان راه اندازی شده است.

وی در خصوص کارت هوشمند ملی نیز  گفت : این کارت  برای سه گروه از کسانی که تاکنون این کارت را دریافت نکرده اند، افرادی که تغییر مشخصات داده اند و افرادی که کارت شناسایی خود را گم کرده اند، صادر شده است  وتعداد آنهانيز بیش از 50 هزار نفربوده است.

جعفری آذر افزود: 22 درصد جمعیت استان زیر 15 سال، 8/1 درصد جمعیت بین 15 تا 19 سال سن، 21/5 درصد جمعیت بین 20 تا 40 سال و 12/4 درصد جمعیت بین سنین 40 تا 50 هستند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی رتبه 21 کشوری را در کشور دارد و پایین تر از میانگین کشوری است، اعلام کرد: 33 درصد خانوارها در استان یا فرزند ندارند یا تک فرزند هستند.

وی در خصوص آمار ثبت فوتی های استان نیز  گفت: در 8 ماهه گذشته   15 هزار و 104 مورد فوتی در ثبت احوال استان ثبت شده است که  تعداد فوتی در مقایسه با سال گذشته در استان 3/1 درصد افزایش را نشان مي دهد .

وی علت اصلی مرگ و میر در استان را ، بیماری های قلبی و عروقی وسکته مغزی  طبق آمار مرگ با بیشترین فراوانی ثبت شده است،  اعلام کرد: 52 درصد از فوتی های 8 ماهه سال جاری را مردان و 48 درصد را زنان تشکیل می دهند که 70 درصد این جمعیت شهری و 30 درصد روستایی بوده  و بیشترین فوتی مربوط به تبریز و کمترین فوتی مربوط به شهرستان چاراویماق است.

جعفری آذر در خصوص آمار ازدواج در استان نیزگفت: در 8 ماه امسال ، 28 هزار و 698 ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 10/4 درصد کاهش یافته است  و 67 درصد ازدواج ها شهری و 32 درصد روستایی بوده است و 10 درصد ازدواج ها زیر 10 سال بوده است که 90 درصد این ازدواج ها مربوط به دختران بوده است.

وی با بیان اینکه  آذربایجان شرقی از نظر نرخ ازدواج رتبه 12 کشوری را داراست افزود:در آذربایجان شرقی بالاترین نرخ ازدواج مربوط به شهرستان ملکان و کمترین نرخ ازدواج مربوط به شهرستان هریس است.

وي همچنين  در خصوص آمار طلاق استان گفت: در 8 ماهه 5 هزار و 526 مورد طلاق در استان ثبت شده است که 8/3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و 77 درصد از این طلاق ها شهری و 23 درصد ان روستایی بوده که بیشترین تعداد طلاق از نظر سن در مردان در سن 95 تا 29 سال و در زنان بین سنین 20تا 29 سال بوده است.

به گفته وي : آذربایجان شرقی رتبه 13 کشوری را از نظر نرخ رشد طلاق دارد.

وی با اشاره به  ثبت  480 هزار اسم در سامانه ثبت احوال استان گفت: 90 درصد اسامی که برای نوزادان در استان انتخاب می شو اسامی ائمه هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.