وزارت خارجه سودان، در اعتراض به دخالت معاون نماینده دائم اردن در سازمان ملل در امور داخلی این کشور، سفیر اردن در خارطوم را فراخواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، وزارت خارجه سودان در اعتراض به دخالت "محمود الحمود" معاون نماینده دائم اردن در سازمان ملل در امور داخلی این کشور، "عاید جمیل الدرارجه" سفیر اردن در خارطوم را احضار کرد.

دادستان کل دادگاه بین المللی جنایی(لاهه)، در گزارش اخیر خود در شورای امنیت، در اعتراض به عدم تحرک جدی شورای امنیت برای محاکمه عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان، عبدالرحیم محمد حسین وزیر دفاع سابق این کشور و علی قشیب سرکرده شبه نظامیان "الجنجوید" به اتهام جنایات جنگی، توقف تحقیقات خود را درباره حوادث سودان اعلام کرده بود. معاون نماینده دائم اردن در سازمان ملل نیز از این گزارش کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه سودان در بیانیه ای گفت: مراتب اعتراض خود نسبت به این دخالت معاون نماینده دائم اردن در سازمان ملل متحد را به اطلاع سفیر اردن رساندیم. سودان همچنین از اردن خواست درباره این دخالت، رسما و علنا عذرخواهی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه خود که در سال 2005 میلادی آن را به تصویب رساند، پرونده درگیری‌های اقلیم دارفور را به دادگاه جنایی بین المللی لاهه ارجاع داد تا درباره ادعاهای مطرح شده درباره ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای دولتی سودان و شورشیان تحقیق کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار