ابراهیم طلایی، سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص پژوهش پژوهشگاه مطالعات در ارتباط با ارزشیابی توصیفی گفت: یافتههای این پژوهش بیشتر ناظر بر اجرا بوده تا ناظر بر اصول، زیرا اصول ارزشیابی توصیفی اصولی متقن و قابل دفاع است.
وی در ادامه افزود: در شیوه اجرا و تبدیل آن به مرحله عمل نیازمند دورههای آموزشی و در عین حال آمادگی خانواده و مدرسه است و این یکی از یافتههای اصلی این پژوهش به شمار میرود.
طلایی در پاسخ به این سوال که آیا در پژوهش انجام شده روش ارزشیابی توصیفی در دوره دوم ابتدایی روش مناسبی ارزیابی شده است، اظهار داشت: این پژوهش بیشتر به نیمه اول تا نیمه دوم دبستان تأکید دارد، زیرا در حال حاضر فرهنگی که باید ارزشیابی توصیفی را از جانب نیروی انسانی و والدین بپذیرد فراهم نشده است.
انتهای پیام/