معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه گردشگری یکی از صنایع زودبازده و پر اشتغال در دنیا است، گفت: در برنامه پنج ساله توسعه استان کرمانشاه، صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان دیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نیک کردار گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت های قابل توجهی از نظر تعداد آثار و اماکن، تنوع اقوام و ایلات، لباس و حتی تنوع اقلیمی وجود دارد که لازم است از این ظرفیت ها برای توسعه بخش گردشگری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در شاخص های گردشگری از استان های برتر و حتی در زمره شش استان اول ایران هستیم، افزود: امسال جذب چهار میلیون گردشگر ورودی به استان کرمانشاه هدف گذاری شده است و برای دستیابی به این مهم از آذر امسال برنامه ریزی ها را آغاز کرده ایم که در قالب سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر است.

همچنین علی فعله گری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نوروز سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از استان کرمانشاه بازدید کردند، اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت های مناسب اقامتی و ساماندهی مسیرهای دسترسی را از اصول اولیه مورد نیاز برای جذب گردشگران است و ایجاد مراکز بزرگ خرید، برگزاری جشنواره های متعدد و شاد، راه اندازی مراکز تفریحی از جمله مواردی است که در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.