به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه مراسم تقدیر و تشکر از دست اندرکاران پروژه تونل شهدای غزه (شهید حکیم) در جمع خبرنگاران، با اشاره به تکمیل خطهای 3، 6 و 7 در سه سال آینده، گفت: این امر بدان معناست که به اندازه همه خطوط مترویی که از 25 سال گذشته تا کنون ساخته شده است، در سه سال آینده خط مترو جدید ساخته خواهد شد و این کار را با قوت و قدرت در زیر زمین انجام می دهیم.
وی اظهارداشت: اگر امروز در کشور تاکید بر اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت و تحریم داریم باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی با بیانیه، همایش و نمایش به جایی نمی رسد بلکه تنها با کار و تلاش است که می تواند به موفقیت برسد. البته طبیعتا هم کار خوب و هم خوب کار کردن و با تدبیر، عقلانیت و خرد جمعی کار کردن مهم است.
شهردار تهران با تاکید براینکه باید فرهنگ کار را در کشور خود اصلاح کنیم، بیان داشت: مشکلات سیاسی و تحریم ها یک بحث کاملا سیاسی و برای مقابله با انقلاب اسلامی است اما اگر در این بحث به توافق هم برسیم اما فرهنگ کار را در کشور اصلاح نکنیم، بر مشکلات ما افزوده می شود که کمتر نمی شود. بنابر این باید بدانیم آن چیزی که سرنوشت کشور را رقم می زند، کار و توجه به تولید داخلی است.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما قبل از تحریم هم وجود داشت اما هیچ وقت تصمیمی نگرفتیم که فرهنگ کار در کشور اصلاح شود. در این میان از جمله شاخص هایی که باید در فرهنگ کار اصلاح شود، همین موضوع کار جمعی است چرا که از اشکالات ما آن است که کمتر می توانیم کار جمعی و تشکیلاتی انجام دهیم و کار مفید در کشور بسیار پائین است. ما به اندازه ای که به کارهای کاذب در کشور اهمیت می دهیم، برای کارهای واقعی ارزش قائل نیستیم و از آن ها حمایت لازم نمی شود. از این رو است که امروز درجامعه بیشتر کارهای کاذب و غیرمولد اتفاق می افتد.
شهردارتهران ادامه داد: متاسفانه گاهی ما پشت میزنشینی، استخدام در ادارات دولتی و کارهایی که جنبه راحتی و تنبلی دارد را کار می دانیم اما کارهایی که اساس اقتصاد مقاومتی، نجات کشور، پیشرفت و حیات جامعه به شمار می روند، از ارزش گذاری بالایی برخوردار نیست و مورد توجه ما مسئولان قرار نمی گیرد.
قالیباف با اشاره به تشریح ابعاد مختلف پروژه تونل شهدای غزه، تصریح کرد: این پروژه ها از جمله پروژه های قرنی است و صد ها سال باقی می ماند که یک صدقه جاریه برای یکایک شما خواهد بود. همانطور که این پروژه از بعد فنی، سرعت و دقت بسیار قابل توجه است.
شهردار تهران توجه به محیط زیست را از دیگر اثرات این پروژه عنوان کرد و گفت: بحث های زیادی صورت گرفت که ادامه اتوبان حکیم از وسط جنگل به چه شکل عبور کند اما در نهایت در طراحی ها به این نتیجه رسیدیم که به خاطر حفظ محیط زیست و توجه به فضای سبز، ادامه این اتوبان توسط تونل انجام شود.
وی گفت: با دو پروژه باقی مانده دیگر به بیش از 550 کیلومتر بزرگراه در شهر تهران خواهیم رسید. این در حالی است که براساس طرح جامع قرار بوده است که این پروژه ها تا سال 1404 به اتمام برسد. اما با این وجود آیا توانستیم به ترافیک شهر تسلط پیدا کنیم؟ باید به این سوال پاسخ دهیم که امروز نیازمند چه چیزی هستیم تا بتوانیم بر ترافیک شهر خود تسلط پیدا کنیم؟
قالیباف تصریح کرد: امروز در کنار تکمیل زیرساخت های خود، بیش از هر چیزی نیازمند اصلاح فرهنگ ترافیک هستیم. مردم ما نشان داده اند که از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و ما هم به عنوان خدمتگزاران نشان داده ایم که برای توسعه زیرساخت ها، از هیچ کار و تلاشی دریغ نکرده ایم. در این مسیر همان طور که ساخت مترو را با شتاب دنبال کردیم، توسعه بزرگراه ها را نیز دنبال کردیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر توسعه بزرگراها رو به اتمام است اما شتاب مترو را بیش از گذشته کرده ایم. گاهی برخی می گویند چه ضرورتی داشت که این راه را بکشید؟ اما ما به آن چیزی توجه داریم که با خردجمعی، برنامه، مشاوره و در کار قانونی باید اجرا می کردیم. امروز هم با همان تلاش فعالیت های عمرانی برای تکمیل بزرگراه ها، تقاطع ها و پایان خطوط مترو در حال انجام است.
انتهای پیام/