دکتر طیب قدیمی گفت: جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان کردستان از حضور سه روزه وزیر محترم بهداشت و درمان در این استان که با خدمات و مصوبات بسیار خوبی همراه بود،‌ تشکر و قدردانی کردند و دستاوردهای این سفر برای استان فراتر از تصور ما بود.

دکتر طیب قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان کردستان گفت: وزیر بهداشت و درمان حضور سه روزه‌شان در استان کردستان، از تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سطح 10 شهرستان،‌ بازدید به عمل آورد، همچنین از مراکز بیمارستانی و درمانی روستایی در طی مسیر هم بازدید صورت گرفت و با توجه به کمبود پزشک در استان، وزیر محترم، قول مساعدت و رفع این مشکل را داد. در گذشته کمبود پزشک بیمه روستایی، 120 مورد بود که با شروع طرح تحول این تعداد به 40 نفر رسید و با مساعدت وزیر قرار شد این تعداد هم رفع شود.

دکتر قدیمی گفت: مشکلی که استان داشت در ارتباط با محل اقامت پزشکان در محل روستاها بود تا در مواقع اورژانسی،‌ به ارائه خدمت به مردم بپردازند که با حضور وزیر محترم و دستوراتی که ابلاغ شده این مشکل هم به زودی رفع می‌گردد و دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم آمادگی دارد تا این مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای این سفر، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و آزمایشگاهی است، همچنین تهیه یونیت‌های دندانپزشکی سیار توسط دانشگاه کردستان برای مراکز بهداشتی و درمانی جهت مراقبت از سلامت دهان و دندان است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار