با بهره برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن با آبخور ۵ و نیم متر و کشتی‌های کانتینری در این بندر فراهم می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه، در بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان به بیان گزارشی از رویه‌های کاری و محورهای مهم فعالیت بندر تجاری- مسافری لنگه و همچنین آخرین وضعیت فازهای توسعه دریایی در حال اجرا طی سال‌های اخیر پرداخت.

اسماعیل مکی‌زاده در ادامه گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از ۱۵۰۰ متر به ۱۹۷۵ متر و مساحت حوضچه نیز از ۱۰ هکتار به ۳۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، فاز سوم این طرح شامل عملیات لایروبی حوضچه بندر در دست اجراست یاد آور شد: بندر لنگه با دارا بودن ۵۰۰ متر اسکله و ۳۵ هکتار وسعت به عنوان اصلیترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می‌کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت‌های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش اتصال از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پهلوگیری ، کشتی ، بندر ، لنگه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار