یک هفته بعد از حادثه تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه پیشاور و سفر ناگهانی فرمانده ارتش پاکستان به کابل یک روز بعد از این حمله، فرمانده ارتش افغانستان به همراه فرمانده نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (آیساف) امروز (سه شنبه) وارد اسلام آباد شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سفر ژنرال "شیرمحمد کریمی" و ژنرال "جان کمپبل" به پاکستان و دیدار آنها با ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش پاکستان، سفری از پیش اعلام نشده بود و به احتمال بسیار زیاد برای ادامه گفت و گوهای دو کشور درخصوص حادثه تروریستی پیشاور انجام شده است.

فرماندهان ارتش دو کشور همسایه در دیداری که امروز در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد، به یکدیگر درخصوص ادامه تلاش ها و همکاری برای مقابله با تروریسم اطمینان دادند.

روز چهارشنبه گذشته و یک روز پس از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور که باعث کشته شدن بیش از 130 دانش آموز شد، ژنرال راحیل شریف بدون اعلام قبلی به کابل سفر کرد تا درباره این حادثه و موضوعاتی امنیتی، با مقامات عالی دولت و ارتش افغانستان گفت و گو کند.

به گزارش منابع آگاه،"عمر نارای" یکی از فرماندهان طالبان پاکستان، طراح اصلی حمله تروریستی به مدرسه پیشاور بوده و در جایی در افغانستان مخفی شده است و سفر هفته گذشته عالی ترین مقام ارتش پاکستان به کابل، برای گفت و گو درباره حادثه تروریستی پیشاور انجام شد.

به عقیده کارشناسان، سفر ناگهانی فرمانده ارتش پاکستان به کابل می تواند به نوعی نشانه اعتراض پاکستان به عدم همکاری افغانستان در امر مبارزه با تروریسم باشد.

افغانستان نیز همراه بسیاری از کشورهای جهان، حادثه تروریستی روز گذشته در پیشاور را محکوم کرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار