معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: هشت نشریه این استان به علت عدم انتشار، اخطار لغو مجوز گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،توکلیان افزود: این نشریات شامل مطالعات فقهی شیعه، مطالعات اصول فقه امامیه، پژوهشنامه تبلیغ و ارتباط دینی، فصلنامه نورالائمه و فصلنامه پژوهشنامه تربیت تبلیغی، ماهنامه عصر ظهور، دو فصلنامه حدیث حوزه و همچنین فصلنامه ایده نگاران صنعت کالای خواب، به دلیل عدم انتشار و اعلام وصول، مشمول اخطار ماده 16 قانون مطبوعات شده اند.

وی اضافه کرد: صاحبان این نشریات باید مستندات قانونی جهت رفع اخطار مزبور را به صورت کتبی ظرف مدت 15 روز پس از دریافت اخطاریه به دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات ارسال کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد، در غیراینصورت پروانه نشریات آنها طبق ماده 16 قانون مطبوعات لغو خواهد شد.

وی در ادامه ماده 16 قانون مطبوعات را اینگونه تشریح کرد: طبق این ماده قانونی، صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر اینصورت با یک بار اخطار کتبی و دادن فرصت 15 روز دیگر، در صورت عدم عذر موجه، اعتبار پروانه از بین می رود که عدم انتشار منظم نشریه در یک سال نیز اگر بدون عذر موجه باشد موجب لغو پروانه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قم ، عدم ، انتشار ، اخطار ، لغو ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.