عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره قانون اقدامات تأمینی حصر سران فتنه گفت: این امر بدین معناست که زمان و مکان در شرایطی است که مصلحت ایجاب نمی‌کند تا به موضوع سران فتنه پرداخت و در حال حاضر کشور موضوعات مهم‌تری از این مسأله دارد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حکم حداقلی و حداکثری سران فتنه در حوادث سال ۸۸ اظهار داشت: در  قانون مجازات شرع یعنی نص صریح قرآن آمده است که هر شخصی در اقدام علیه براندازی نظام حکومت اسلامی قدمی بردارد در واقع مشمول محاربه و مجازات مفسد فی‌الارض خواهد بود.

این عضو حقوقدان کمیسیون قضایی مجلس افزود: اعمال براندازی می‌تواند جنگ نرم، جنگ سخت و یا حتی اختلالات اقتصادی باشد و هرکسی که نتیجه اقدامش چنین منظوری دهد، مفسد فی‌الارض محسوب می‌شود.

ابوترابی در ادامه با اشاره به حکم حداقلی سران فتنه تصریح کرد: سران فتنه مشمول قاعده کلی براندازی نظام و اقدام علیه امنیت ملی بوده و تا زمانی‌که طبق آیه شریفه که در ادامه نص صریح قرآن در زمینه قانون مجازات آمده است توبه نکنند، مفسد فی‌الارض شناخته خواهند شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره زمان اجرای حکم سران فتنه گفت: زمان و مکان این موضوع به پیشنهاد شورای عالی امنیت ملی به مقام معظم رهبری معطوف می‌شود که ایشان در این‌باره تصمیم‌گیری کنند، چرا که در این‌باره تصمیم‌گیری باید مدنظر داشت که مصلحت زمان و مکان امری مهم بوده و ایجاب می‌کند این افراد در حصر بمانند تا کشور به موضوعات مهم‌تری بپردازد.

ابوترابی درباره قانون اقدامات تأمینی حصر سران فتنه بیان داشت: این امر بدین معناست که زمان و مکان در شرایطی است که فعلاً مصلحت ایجاب نمی‌کند که به موضوع اجرای حکم سران فتنه پرداخت و در حال حاضر کشور موضوعات مهم‌تری از این مسأله دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سران فتنه مشمول حکم اقدام علیه امنیت ملی بوده و اگر توبه نکنند مشمول مجازات مفسد فی‌الارض و محاربه خواهند بود که در قانون مجازات نیز این امر منظور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار