گزارش باشگاه خبرنگاران از مراسم چهلم "مرتضی پاشایی"/ تکمیلی؛

عموی "پاشایی": "مرتضی" از عشق می‌خواند که نغمه‌ی الهی است / پدر "مرتضی" در سوگ پسر روضه حضرت علی اکبر را خواند

چهلمین روز درگذشت "مرتضی پاشایی" در قطعه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران ظهر امروز مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند فقید و جوان موسیقی پاپ، مرتضی پاشایی در قطعه هنرمنان بهشت زهرا برگزار شد.
 
در ابتدا آیاتی در کلام الله مجید قرأت و پس از آن عموی مرتضی پاشایی به روی سن آمد و در ابتدا گفت: از همه‌ی شما عزیزان که در این چهل روز به نوعی با ما همراه بودید، تشکر می‌کنم و از همه‌ی مسئولین کشوری که در طول این ایام با ما همکاری و همدلی داشته‌اند، و مراسم‌های مختلف را باشکوه برگزار کردند، تشکر می‌کنم. اما می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم که چرا مردم ما عاشقانه مرتضی پاشایی را دوست داشتند. پاسخ این است، این مردم بسیار بزرگوار، با فرهنگ و هنر دوست‌اند و واقعا این مردم عاشقند. جوان‌هایی که ما می‌بینیم، جوان‌هایی پاک و با روح زیبا هستند که این اتفاق واقعا ستودنی است. مردم ما باید قدر خود را بدانند، ما مردمی بسیار والا و هنردوست داریم و برای تشکر از شما چیزی جز این نداریم که حاضریم جانمان را فدا کنیم.
 
وی ادامه داد: مردم ما واقعا استحقاق بالاترین خدمت‌ها را دارند، "مرتضی پاشایی" بسیار مردمی بود و فقط برای مردم می‌خواند، البته که همه‌ی هنرمندان به واقع این‌گونه‌اند، اما نکته‌ی که درباره‌ی مرتضی است، به اعتراف اکثر طرفدار‌هایش،‌ مرتضی بسیار متواضع بود و با اکثر اقشار جامعه ارتباط برقرار می‌کرد و خود را از مردم جدا نمی‌دانست. مرتضی می‌گفت "من نغمه‌ی درونی انسان‌ها را کشف کردم" که این بالاترین هنر است که می‌توانست با همنوعانش ارتباط برقرار کند. مرتضی عاشق تک تک شما بود و چیزی که می‌خواند، الهی بود و اگر عاشقانه می‌خواند، مگر عشق چیست جز اینکه چیزی جز نغمه‌ی الهی است، مرتضی چیزی جز نغمه الهی نخواند.
 
در ادامه علی ضیاء به عنوان مجری برنامه به روی سن آمد و گفت:‌ بعد از گذشت چهل روز،‌ هنوز حالمان خوب نشده و خیلی‌ها هنوز چشم‌هایشان گریان است. من به مادر و پدر مرتضی تسلیت می‌گویم.
 
پس از علی ضیاء، مریم حیدرزاده، ترانه سرای موسیقی پاپ، اشعاری را به مرتضی پاشایی تقدیم کرد که گریه‌ی هواداران را در بر داشت.
 
مریم حیدرزاده گفت:‌ پاییز دیگر توان داغ مرتضی را نداشت و چند روز آخر را به دوش زمستان سپرد تا ما شاید دو فصل در حال و هوای پرواز کسی باشیم که همیشه در قلب ما است و صدایش زینت بخش خلوت ما بود. برای وی دنیایی با آرامش و برای خانواده‌ی عزیزش صبری بی نهایت آرزو می‌کنم، زیرا ما با صدای وی زندگی کرده‌ایم ولی آن‌ها با خود مرتضی زندگی می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: اما کسی که در اوج پرواز کرده است و همین‌که مردم ترانه‌های وی را زمزمه می‌کنند، ماندگار خواهد بود و این افتخار بزرگی است.
 
در ادامه‌ی جلسه، حاضران در قطعه هنرمندان،‌ قطعه‌ی "ماه عسل" پاشایی را با هم زمزمه کردند و پس از آن مداح اهل بیت حاج "مجید بادکوبه" روضه حضرت علی اکبر را در محضر پدر مرتضی پاشایی خواند.
 
وی در ابتدا گفت: امروز چهلمین روز کسی است که من وی را تا به حال ندیدم و فقط زمزمه‌هایشان را شنیده بودم. اگر طول زندگی مرتضی پاشایی کم بود ولی عرض زندگی بلندی داشت. خداوند به وی عنایت ویژه‌ای کرده بود، آن هم حضور شما عزیزان و هواداران در مراسم چهل این عزیز است. من تا به الان ندیده بودم یک پدر کنار پیکر پسر خود روضه بخواند. داغ جوان سخت است، شما دوستدار و هوادار را می‌بینم که تا یک آهنگ پخش می‌شود، بق می‌‌کنید. خدا او را رحمت کند و یقینا رحمت شده است. من از لسان همه‌ی شما عزیزان، دوستداران و هواداران این عزیز سفر کرده فقدان چهلمین روزش را به پدر و مخصوصا مادر عزیزشان که عاشق ترین فرد به وی بود، تسلیت عرض می‌کنم و از خدا صبر جمیل خواستارم.
 
همینطور به برادر عزیز مرتضی پاشایی که داغ عظیمی دیده است، تسلیت می‌گویم. در واقعه‌ی عاشورا داغ فرزند و برادر برای ارباب ما از سخت ترین لحظات بوده است.
 
در انتها پدر "مرتضی پاشایی" که در سوگ فرزند می‌گریست، روضه‌ی حضرت علی اکبر را از زبان امام حسین (ع) خواند و پس از‌ آن "مجید بادکوبه" قطعه‌ی مرتضی پاشایی را اجرا کرد.
 
گفتنی است؛ در این مراسم هنرمندانی چون علی لهراسبی، بنیامین بهادری، علی عبدالمالکی، محمد علیزاده، سامان گوران و همینطور حبیب کاشانی از شورای شهر تهران حضور داشتند.
 

انتهای پیام/ اس


همخوانی دست جمعی جوانان برای مراسم
مراسم چهلمین روز درگذشت "مرتضی پاشایی" برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک آشنا
۱۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۳
من دختر دایی مرتضی هستم. غم بزرگی است. انگار دنیا بی مرتضی رنگ شادی ندارد. از حضور تک تک شما عزیزان سپاسگزارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۶:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۳
روحت شاد مرتضي
آخرین اخبار