معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های گروهی امروز مهمترین نقش را در اشاعه فرهنگ وقف و نظارت بر موقوفات در سراسر کشور دارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ عباس صالحی امروز در سومین همایش وقف و رسانه در مشهد اظهار کرد: بی شک وقف یک سرمایه پویا و ماندگار است و نیازمند یک مدیریت پویا و نیز آسیب شناسی در این باره است.
وی با اشاره به اینکه در شرع از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد شده است افزود: وقف یک سنت انسانی و الهی است و رسانه ها نقش رصدشناسی را در این حوزه دارند.

صالحی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ رعایت وقف در جامعه مهم‌تر از خود فرهنگ وقف است، گفت: تعمیق حوزه وقف یکی از کارکردهای رسانه بوده که می‌توان با استفاده از آن فرهنگ وقف را در جامعه گسترش داد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت و جایگاه وقف باید فرهنگ وقف بیش از گذشته در بین مردم ترویج شود، اظهار کرد: تبادل تجربه‌های جهانی در زمینه وقف اهمیت ویژه‌ای دارد که رسانه می‌تواند این تجارب را منتقل کند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآور شد: تردیدی وجود ندارد که رسانه‌های ارتباط جمعی در کنار عواملی همچون نهاد خانواده و آموزش و پرورش، نقش مهمی در انتقال فرهنگ و اجتماعی کردن یک موضوع بر عهده دارند، در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های رسانه‌ها برای گسترش فرهنگ وقف استفاده کرد.


مدیر شبکه شما نیز در این مراسم گفت: هنرمندان و برنامه سازان صدا و سیما با تولید فیلم ، مستند و پویا نمایی می توانند نسل نوجوان و جوان کشورمان را بیش از پیش با فرهنگ وقف آشنا کنند.

مسعود احمدی افزادی افزود: امروز عصر اطلاعات است و ما از عصر ارتباطات خارج شده‌ایم. در این عصر، رسانه‌های محلی حرف اول را می‌زنند و به همین دلیل، قوی‌ترین رسانه‌های این عصر شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: رسانه‌های ملی، میل به مدرنیته دارند، اما رسانه‌های محلی فرزند سنت‌گرای این حوزه به‌شمار می‌روند. بنابراین باید رسانه‌ها را بشناسیم تا بدانیم با کدام رسانه روبه‌رو هستیم و در مرحله دوم نیز باید از مخاطب شناخت پیدا کنیم و اگر این هر دو را شناختیم در قدم بعد باید به‌دنبال پیوند اطلاعات خود و رسانه باشیم.

دبیر اجرایی سومین همایش وقف و رسانه با بیان اینکه از670 اثر رسیده به دبیر خانه این همایش 300 اثر به عنوان آثار برتر به مرحله داوری راه یافتند، اظهار کرد:این همایش در بخشهای خبر ، گزارش ، یادداشت ، عکس ، روزنامه دیواری و فیلم با موضوعات وقف ، بقاع متبرکه و نقش رسانه در اشاعه فرهنگ وقف برگزار شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سومین همایش وقف و رسانه در 6 بخش مسابقه ای تجلیل شد.

سومین همایش وقف و رسانه به مدت یک روز با حضور جمعی از فعالان رسانه ای در عرصه وقف و بقاع متبرکه در تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد  .

انتهای پیام/ا

برچسب ها: مشهد ، همایش ، وقف ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.