مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: عدم تحقیق و نوآوری در صنایع تبدیلی را باید از دیگر مشکلات حال حاضر در وضعیت فعلی صنایع تبدیلی در کشور قلمداد نماییم.

جواد حصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی و تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را باید از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست.

وی تصریح کرد: با برنامه ريزي صحيح در جهت توسعه و حمايت از صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزي اين محصولات را که در طول برداشت، حمل و نقل، انبارداري و عرضه ضايع مي شود و گاه زيان هاي جبران ناپذيري را به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد مي کند، مي توان به ارزش افزوده تبديل کرد.

حصاری ادامه داد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.

مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: می توانیم با بهره گیری از صنایع تبدیلی و فرآوری مناسب ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهیم و ضمن کاهش ضایعات بتوانیم در اختیار مصرف کننده در بازارهای داخلی و خارجی قرار دهیم.

وی افزود: منابع و امکانات موجود در بخش کشاورزی با صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده ای بهینه دارند.

حصاری با اشاره به نقش های اصلی صنایع تبدیلی تاکید کرد: توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را می توان از نقش های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد نمود.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.