واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران :

در تعرفه اینترنت اپراتور دوم بازنگری خواهد شد/ اجرای موفقیت آمیز فیلترینگ هوشمند در شبکه اینستاگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای فیلترینگ هوشمند در فاز نخست در شبکه اینستاگرام موفقیت آمیز بوده و فاز بعدی تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز(شنبه) در حاشیه مراسم پایان هم‌کدسازی تلفن ثابت درجمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا افزایش بسته اینترنتی اپراتور دوم تخلف صورت گرفته است یا خیر؟ گفت :در گذشته تعرفه بسته این اپراتورکمتر بوده اما با توجه به مخالفت‌های مردم و با وجود اینکه هیچ تخلفی انجام نشده و این تعرفه در چارچوب مصوبه سازمان تنظیم مقررات است این اپراتور قول بازنگری در تعرفه بسته های اینترنتی را داده است.

وی افزود:با توجه به تغییر تعرفه اینترنت موبایل و اعمال مصوبه تعرفه نیم ریال برای سیم کارتهای دائمی ،هر اپراتوری اجازه دریافت بیش از نیم ریال را ندارد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته تعداد بسته‌های اینترنتی کمتر بود ، تصریح کرد: به منظور رقابت بین دو اپراتور لازم است بسته‌های مختلفی ارائه شود تا مردم انتخاب‌های بیشتری داشته باشند.

واعظی در توصیه به مردم گفت: نظرمن این است که مردم به سمت اینترنت آزاد نروند، اینترنت آزاد در موبایل 5 برابر بسته های اینترنتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هم‌کدسازی مصوبه سال 86 بوده گفت: با اجرای این طرح مردم می‌توانند با اقوام خود در استانهای دیر به راحتی مکالمه داشته باشند و تعرفه‌های ما که درگذشته بر اساس مسافت بود با اجرای این طرح مسافت مهم نیست و نیاز به پرداخت تعرفه بیشتر است.

وی افزود: به این ترتیب تماس داخل استانی 3 تومان می‌شود و کسانی که در نقاط محروم هستند و در استانهایی که مسافتشان با تهران زیاد است به صورت قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود.

واعظی در خصوص توسعه زیر ساختهای آی سی تی کشور گفت: بر اساس برنامه، 60 درصد خانوارها به اینترنت باند پهن و 100 درصد به کسب و کار اینترنتی در حال حاضر عقب هستیم که باید گام‌های جدی برای کشور برداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای فاز نخست فیلترینگ هوشمند گفت: با توجه به آغاز فاز نخست فیلترینگ هوشمند در شبکه اینستاگرام در حال حاضر این فاز به خوبی پیش رفته و فاز بعدی آن تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

واعظی در خصوص برخی اختلالات شبکه اجتماعی اینستاگرام را افزود: بروز اختلالات ارتباطی با اجرای فیلترینگ هوشمند ندارد.
وی تصریح کرد: نتیجه نهایی بررسی‌های پارازیت‌های مشخص نشده اما در مواردی که قدرت تشعشعات بالاتر از حد استاندارد بوده این روند کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان در خصوص طرح احراز هویت اینترنتی کاربران خاطر نشان کرد:  این طرح تنها برای شبکه ملی ارتباطات اجرا می‌شود و بر اساس آن کاربر پس از معرفی خود به سیستم دیگر نیازی به احراز هویت در اماکنی مانند بانک‌ها ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: باید حدود 50 هزار میلیارد تومان تبادل پولی در حوزه ICT انجام شود که اکنون حدود 20تا 21 میلیارد تومان انجام شده و تلاش داریم تا این 50درصد خلاء موجود را با ارائه طرح و ابتکاراتی پر کنیم.
 
واعظی در خصوص وضعیت اجرای  شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: شبکه ملی اطلاعات طرح 10ساله مربوط به دولت‌گذشته است که قرار بود این شبکه در دو سال اول برنامه پنجم توسعه انجام شود ما گناه ما این است که آن را در اولویت‌های خود قرار دادیم.
 
وی با اشاره به این که طرح پایلوت شبکه ملی اطلاعات در قم در حال اجرا است عنوان کرد:‌در گذشته 10درصد محتوای داخلی در شبکه اینترنت بود اما تاکنون به 35درصد رسیده است و در سال آینده به 50 درصد و در نهایت به 80درصد خواهد رسید.
 
واعظی در پایان گفت: تلاش داریم تا کسانی که امروز دیتا سنتر دارند اما اقتصادی نیست، با مجوز کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات آن‌ها را اقتصادی کنیم.
 
گفتنی است، مراسم پایان هم کد سازی تلفن‌های ثابت در سراسر کشور امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار