محمدحسین قاسمی معتقد است به تصویر كشیدن نیایش انسان با پروردگار در آثار سینمایی و تلویزیونی سخت و به‌نوعی راه رفتن بر لبه تیغ است و جشنواره نماز و نیایش می‌تواند شناخت درستی پیش روی فیلم‌سازان جوان بگذارد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدحسین قاسمی تهیه‌كننده سینما كه این روزها فیلم سینمایی «شیار 143» را بر پرده سینما دارد با بیان این مطلب درباره كاركرد جشنواره نماز و نیایش در جهت فرهنگ این مقوله در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی گفت: آنچه مسلم است اعتقاد صاحب فیلم به مقوله نماز و نیایش عنصر مهم و كارآمد در چگونگی بیان این مهم در آثار سینمایی و تلویزیونی است.
 
وی ادامه داد: از همین رو معتقدم تا زمانی كه اعتقاد قلبی پشت ساخت آثار نباشد نمی‌توان این مقوله را به تصویر كشید. درواقع نیاز به پرستش كه در ذات بشر نهفته است و اگر این نیاز به‌درستی تصویر نشود؛ زیبایی و شكوه سجده در برابر آفریدگار از بین می‌رود.
 
قاسمی در ادامه متذكر شد: متأسفانه در برخی موارد دیده‌شده از این مقوله مهم صرفاً جهت دریافت مجوز برای ساخت و یا نمایش در آثار گذاشته می‌شود و همین نگاه موجب شده اصل مناسك عبادت و نیایش زیر سؤال رود.
 
وی ادامه داد: این در حالی است اگر عبادت مخلوق با خالق خود به‌درستی از آب درنیاید زیبایی و شكوه سجده در برابر آفریدگار از بین می‌رود.
 
این تهیه‌كننده سینما در ادامه با اشاره به كاركرد مقوله نماز و نیایش گفت: به نظرم جشنواره نماز و نیایش كه ششمین دوره از برگزاری آن درراه است می‌تواند با نشان دادن این مقوله در آثار الگویی برای چگونگی پرداخت به این موضوع در آثار به دست دهد.
 
تهیه‌كننده فیلم «شیار 143» در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب كه تشكیل كارگاه‌هایی با حضور كارشناسان مذهبی و سینمایی در تفهیم شناخت از مقوله نماز و نیایش ضروری است گفت: به تصویر كشیدن نیایش انسان با پروردگار در آثار سینمایی و تلویزیونی سخت و به‌نوعی راه رفتن بر لبه تیغ است. از همین رو تشكیل كارگاه‌های آموزشی و همفكری بین فیلم‌سازان و كارشناسان مذهبی می‌تواند در شناخت بهتر نماز و نیایش برای فیلم‌سازان جوان مؤثر باشد.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار