رئیس سازمان ثبت احوال کشور از افزایش 4 درصدی میزان رشد جمعیت در کشور نسبت به سال قبل در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد ناظمی اردکانی در جمع خبرنگاران در اردبیل افزود: در حال حاضر از کل جمعیت کشور تعداد 55 میلیون و 500هزار نفر در مناطق شهری و22میلیون و 200هزار نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.

وی گفت: از این تعداد 50.4درصد مرد و 49.6درصد زن می باشند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: هم اکنون میانگین سن ازدواج در مردان به حدود 28سال و در زنان به بیش از 23سال افزایش یافته است.

اردکانی در عین حال از بهبود شاخصهای امید به زندگی درکشور خبر داد و افزود: در حال حاضرمیانگین امید به زندگی در مناطق شهری به 73سال و در مناطق روستائی به 70سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: هم اکنون تمامی اسناد سازمان در مناطق مختلف کشور بصورت آرشیو الکترونیکی درآمده است از دسترسی آسان تمام شهروندان به اسناد خویش بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه خبر داد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اهتمام سازمان تعویض شناسنامه های قدیمی وجایگزینی آن با شناسنامه های مکانیزه می باشد که تاکنون حدود 11 میلیون جلد شناسنامه جدید به مردم صادر شده و در صورت تامین اعتبار با فراخوان عمومی تعویض شناسنامه های قدیمی همگانی خواهد شد.

اردکانی گفت: از لحاظ فراوانی نام پسران در کشورنامهای امیر علی، امیر حسین و ابوالفضل و در دختران فاطمه، زهرا و نازنین زهرا از اولویتهای نامگذاری والدین بوده است.

وی افزود: اولویت نامگذاری پسران در استان اردبیل نیز به ترتیب امیر علی ،ابوالفضل و امیر مهدی و در انتخاب نام دختران زهرا، فاطمه و یسنا می باشد.

اردکانی گفت: در سال جاری بیشترین نرخ ولادت استان اردبیل مربوط به شهرستان اردبیل و کمترین نرخ فوت مربوط به شهرستان سرعین بوده و در همین مدت شهرستان نیر کمترین آمار طلاق و شهرستان کوثر بیشترین آمار ازدواج را به خود اختصاص داه اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، رشد ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.