وزارت اشتغال و کار کره جنوبی در پی نشت گاز سمی از دو راکتور هسته ای در دست احداث در این کشور که به مرگ سه نفر از کارگران منجر شد تصمیم گرفت آنها را تعطیل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ؛  این وزارتخانه اعلام کرد تحقیقات درباره این حادثه را که روز جمعه در شهر اولسان در 400 کیلومتری جنوب شرقی سئول پایتخت کره جنوبی رخ داد آغاز کرده است. 
به گزارش خبرگزاری یونهاپ ، یو هان بونگ از مقامات وزارت اشتغال و کار کره جنوبی در شهر اولسان گفت:«ما به سرعت تحقیقات خود را آغاز خواهیم کرد و در صورتی که هرگونه بی نظمی و تخلفی رخ داده باشد مسببان این حادثه را بازخواست خواهیم کرد.»
روز 25 دسامبر سه کارگر در محل احداث این دو راکتور هسته ای بیهوش شدند و بعدا جان باختند. خبرگزاری یونهاپ به نقل از بائی کیونگ مین ، از مقامات شرکت برق هسته ای و آبی کره جنوبی اعلام کرد علت مرگ آنها ظاهرا استنشاق گاز سمی نیتروژن بوده است.
این حادثه چند روز پس از حمله هکرها به رایانه های شرکت دولتی اپراتور نیروگاههای هسته ای کره جنوبی ، کپکو KEPCO ، رخ داد. هکرها اعلام کردند می توانند سامانه های کنترل نیروگاههای هسته ای کره جنوبی را از کار بیندازند.
چویی هی یه ، سخنگوی شرکت برق هسته ای و آبی کره جنوبی ، از شرکت های تابعه کپکو ، به اسوشیتدپرس گفت حادثه روز جمعه ارتباطی به تروریسم سایبری ندارد.
راکتور شماره 3 نیوگوری به صورت آزمایشی راه اندازی شده بود. این راکتور قرار است در سال 2015 وارد مدار شود. راکتور شماره 4 نیوگوری نیز که قرار است در سال 2016 عملیاتی شود هنوز در دست احداث است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار