عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هزینه دفترش را از دو میلیارد به ۱۰ میلیارد افزایش داده و ردیفی در دفتر خودش به نام خدمات قراردادی باز کرده و ۴۷ میلیارد در آن قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز طی پیشنهادی خواستار موافقت نکردن نمایندگان با صدور مجوز اوراق مشارکت به دولت شد.

وی افزود هرساله ما در بودجه جدولی به نام جدول شماره ۱۲ داریم که نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد به اشخاص حقیقی کمک می‌کند.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: اگر این مبلغ را به دولت بابت پرداخت بدهی‌ها بدهیم بهتر از آن است که به اشخاص حقیقی پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: اوراقی در سال ۹۲ منتشر شده که رسید آن برای سال ۹۴، ۷۸ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با کسری بودجه‌ای که دولت دارد نمی‌تواند این مبلغ را پرداخت کند بنابراین نباید به دولت اجازه بدهیم اقدام به انتشار اوراق مشارکت کند.

نماینده ارومیه با بیان اینکه مملکت را با اوراق مشارکت نمی‌توان اداره کرد، گفت: ما به دولت اجازه می‌دهیم اوراق مشارکت منتشر کند و بعد از ۴ سال دولت بعدی که سرکار می‌آید باید شبانه روز کار کند تا فقط سود این اوراق را پس بدهد.

وی به گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد لایحه بودجه ۹۴ اشاره کرد و گفت: در بخشی از این گزارش حجم و چگونگی استفاده از اوراق مشارکت قید شده است.

قاضی‌پور اظهار داشت: برای اداره آشکار و روشن مملکت اجازه ندهیم دولت اوراق مشارکت منتشر کند و کشور را با قرض اداره کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه خاطرنشان کرد: آقای روحانی فقط می‌خواهد با مذاکرات مملکت را اداره کند و در مورد نفت تدبیر نکرد که قیمت آن یکصد دلار پایین آمد.

این نماینده مجلس در ادامه به افزایش هزینه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: به جای اینکه هزینه این دستگاه‌ها پایین بیاید افزایش یافته است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هزینه دفترش را از دو میلیارد به ۱۰ میلیارد افزایش داده و ردیفی در دفتر خودش به نام خدمات قراردادی باز کرده و ۴۷ میلیارد در آن قرار داده است.

وی گفت: من از نمایندگان درخواست می‌کنم به دولت اجازه انتشار اوراق مشارکت ندهند تا دولت‌های آینده با مشکلات مواجه نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار