می‌توانیم این‌طور ادعا کنیم که در کشورمان پول و سواد داریم اما به درستی از این سرمایه‌ها و در جهت برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه سلامت استفاده نمی‌کنیم.

حسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان گستردگی قابل توجهی دارد و استفاده درست از منابع این حوزه نقش بسیار مهمی در کارایی و اثربخشی اقدامات آن دارد. 

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری درست از منابع مالی و انسانی موجود در بخش سلامت مردم، تأکید کرد: می‌توانیم اینطور ادعا کنیم که در کشورمان پول و سواد داریم اما به درستی از این سرمایه‌ها و درجهت برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه سلامت استفاده نمی‌کنیم. 

مهدوی‌نیا گفت: اینکه هزینه‌های مستقیمی که مردم به صورت مستقیم و از جیب برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی پرداخت می‌کنند بالا است، خود حاکی از وجود مشکلات قابل ملاحظه در حوزه تأمین مالی و استفاده از پول در حوزه سلامت است.

وی یادآور شد: اینکه در برخی از مناطق کشور پزشک بسیار بیشتر از حد نیاز وجود دارد و در مقابل در بسیاری دیگر از مناطق پزشک و نیروی انسانی کافی وجود ندارد نیز نشان می‌دهد که از نیروی انسانی و سواد موجود پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر افراد دست‌اندارکار به درستی استفاده نمی‌شود و در واقع توزیع این نیروها و سرمایه‌ها غیرمنطقی است. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: پول ، سواد ، درمان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار