بحرینی‌ها در اعتراض به ارسال احضاریه بازجوئی برای شیخ "علی سلمان " و شیخ "علی الجدحفصی"در مناطق مختلف این کشور تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مردم بحرین در اعتراض به فرستادن احضاریه بازجوئی برای شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق ملی و شیخ علی الجدحفصی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان تصاویر شیخ علی سلمان و شیخ جدحفصی را در دست داشتند و در شعارهای خود به رژیم حاکم آل خلیفه درباره هر گونه تعرض به این دو رهبر مردمی و دینی هشدار دادند.

به نوشته سایت خبری الوفاق؛ راهپیمایان اعلام کردند که رژیم بحرین باید از هر اقدامی که باعث تحریک مردم شود، اجتناب کند و در غیر این صورت باید پذیرای عواقب اقدامات غیرعاقلانه خود باشد.


شیخ فاضل الزاکی با حضور در این تظاهرات، در سخنانی اعلام کرد: رژیم از دو سال پیش علماء و رهبران مردمی و دینی را هدف گرفته است و آنها را بی هیچ دلیلی تحت پیگرد قرار می دهد و به مراکز بازجوئی فرامی خواند در حالی که تنها گناهشان بیان مطالب عادی است مطالبی که در هیچ قانون انسانی و الهی جرم محسوب نمی شود.

به گفته وی، فراخواندن علمای مردمی و دینی تلاشی برای ساکت کردن آزادیخواهان و ظلم ستیزان است.

شیخ الزاکی افزود: رژیم هر گاه که از مردم سیلی می خورد، به علمای مردمی و دینی تعرض می کند. مردم بحرین کمی پس از انتخابات بی نتیجۀ اخیر با برگزاری تظاهرات پرشکوه بار دیگر خواسته های قانونی خود را مطالبه کردند و جمعیت وفاق ملی نیز با برگزاری نشست عمومی خود هیئت رئیسه اش را تعیین کرد که این دو مساله دو سیلی محکم برای رژیم بود و رژیم در اقدامی انتقام جویانه مجدداً شروع به تعرض به علمای مردمی و مذهبی کرده است.


شیخ الزاکی اعلام کرد: احضار علمای مردمی و مذهبی بحران بحرین را حل نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن بحران خواهد شد و مردم را برای ایجاد تغییرات ریشه ای و مطالبه حقوق خود مصمم تر خواهد کرد زیرا مردم صاحبان اصلی قدرت هستند و هرگز در قبال تعرض به علما و رهبران مردمی ساکت نخواهد نشست.    


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار