عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم افتتاحیه نخستین تئاتر سیار كشور بر حمایت همه جانبه اعضای این كمیسیون در راستای تعالی هنر فاخر كشور تاكید كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز جعفری، روز دوشنبه با حضور در مراسم افتتاحیه نخستین تئاتر سیار كشور در محوطه باز تئاترشهر گفت: آنچه به هنر زیبایی می بخشد به زبان مشترك آثار تولید شده در این مجموعه باز می گردد كه با مخاطب خود سخن می گوید، چرا كه هر انسان از دیدن یك اثر هنری لذت می برد و این لذت چیزی جز همكلامی مخاطب با زیبایی نهفته در اثر هنری نیست.

وی ادامه داد: هنر،‌ شالوده شخصیت فرهنگی جامعه است و اگر ما امروز به شخصیت فرهنگی جامعه مان می بالیم به این سبب است كه شالوده آن را هنر تشكیل داده است و بر هیچكس پوشیده نیست كه هنر و زیبایی در فرهنگ ایرانی جایگاه خاص و ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آنكه هنر در آموزه های دینی ما نیز جایگاهی متعالی دارد، گفت: در تثبیت این مفهوم همین جمله كافی است كه جملگی ما بر این جمله باور داریم كه خدا زیبا است و زیبایی را دوست دارد.

وی ادامه داد: هنر پر سرعت ترین و بهترین ابزار ابلاغ پیام است و در این میان تئاتر سرآمد همه آنها است،‌ حتی در تایید اهمیت هنر تئاتر، مقام معظم رهبیر فرموده اند كه تاثیری كه یك نمایشنامه دارد 100 سخن علمی نمی تواند بر جای بگذارد.

جعفری با بیان آنكه كمیسیون فرهنگی مجلس به جهت اهمیت حوزه هنر در رشد فرهنگ عمویم جامعه به دغدغه هنرمندان و مشكلات آنها می اندیشد، گفت: از همین جا اعلام می كنم اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس در بحث اعتبارات، قانون و برنامه ها حمایت تام و تمامی از جامعه هنری كشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدوارم ابتكار افتتاح نخستین تئاتر سیار، سرمنشاء تحول در عرصه نمایش كشور باشد و از این به بعد شاهد تسریع پیشرفت هنرمندان این عرصه در تمام كشور باشیم.

سپس داود رشیدی یكی از هنرمندان حاضر در این مراسم پیشینه هنر نمایش سیار را مربوط به قرون وسطی دانست و گفت: در آن زمان نمایشگران بر روی درشكه ها و ارابه های بزرگ و قابل حركت به اجرای نمایش می پرداختند و با حركت از شهری به شهری دیگر هنر خود را به مخاطبان و دوستداران هنر نمایش ارائه می كردند.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی تئاتر سیار این است كه به جای حضور مخاطبان در سالن های نمایشی، با این ابزار می توان نمایش را به میان مردم برد و با این كار بر تعداد تماشاگران تئاتر كشور افزود.

پیشكسوت هنر نمایش اجرای تئاتر به هر شكل را برای آشتی مخاطب با نمایش مفید دانست و گفت: برای تعالی و پیشرفت نمایش كشور باید تمامی هنرمندان دست به دست یكدیگر دهند و از هر تلاشی بریا توسعه نمایش كشور غفلت نكنند.

در این پایان مراسم، حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد دشتگلی، سرپرست مركز هنرهای نمایشی، به همراه تنی چند از هنرمندان تئاتر كشور چون داود رشیدی، نصرالله قادری، حسن دادشكر، پری صابری، عظیم موسویریال داود فتحعلی بیگی، اسماعیل خلج، هادی مرزبان،‌امیر دژاكام و ... از كامیون نمایش سیار كشور رونمایی كردند/ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار