نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن زمانی که به کلی از به نتیجه رسیدن انقلاب‌های مخملی یا رنگی مأیوس شد، به سراغ طرح تشدید تحریم‌ها رفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران همایش راه روشن به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید احمدی‌روشن عصر امروز در تالار جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
در این همایش که با حضور افتخاری خانواده شهید احمدی روشن همراه بود، غلامعلی حدادعادل با اشاره به نقش محوری فعالیت علمی دانشجویان اظهار داشت: شهدای هسته‌ای به ویژه احمدی روشن که جلسه امروز با نام او روشن است نقش مهمی در پیشبرد صنعت هسته‌ای کشور داشتند.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالروز شهادت احمدی روشن 21 دی ماه است اما به دلیل تقارن این تاریخ با فصل امتحانات این سالروز قدری جلوتر و متقارن با سالروز حماسه غرور‌آفرین 9 دی برگزار شود، گفت: خصوصت دانشگاه این است که شعور و شور توامان در آن نمود پیدا کند به معنی اینکه جای تفکر منطقی است و کانون آرمان‌گرایی و هیجان حماسه است.
 
وی ادامه داد: ما در بسیاری از محیط‌ها شاهد شور هستیم، اما تفکر منطقی وجود ندارد و یا در محیط‌های دیگر تجزیه و تحلیل علمی زیاد است اما از شور حماسه خبری نیست و دانشگاه تنها نهادی است که می‌تواند هر دو جنبه را توامان داشته باشد.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث امروز هم از نظر منطقی قابل توجه است و هم تناسب با مسئله شورآفرینی دارد. ترکیب شور و شعور در حماسه حسینی تجلی پیدا کرد. یعنی شعور هر شخص فلسفه قیام امام حسین را می‌پذیرد و عقل در بالاترین سطح خود حرکت امام حسین را در می‌کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این حرکت عقلانی به همان اندازه که نقش عقل را در خود نهفته دارد، حماسی و شورآفرین است. مناسبت شهادت احمدی روشن نیز ظرفیت شور و شعورآفرینی را توامان دربردارد. ضربه اصلی به دشمنان را توده‌های مردم زدند.
 
وی در ادامه گریزی به وقایع 88 زد و گفت: در آن سال شاهد آن بودیم که بعد از انتخابات ذوق زدگی شدیدی برای دشمنان ایجاد شد و آنان به دنبال آن بودند که عده‌ای از مردم را در مخالفت با نظام تحریک کنند به دلیل آن که در طول سال‌های پس از انقلاب دشمن بیشترین ضربه را از حرکت توده‌های مردم دیده بود.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهپیمایی روز عاشورا که سرش در میدان آزادی و انتهایش در میدان امام حسین بود به دشمن نشان داد که آن‌ها تا زمانی که مردم در صحنه هستند کاری از پیش نخواهند برد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن همیشه سعی بر آن داشت که در مقابل نظام مردم را به خیابان‌ها بکشد و با ادعای تقلب در سال 88 تا حدی به این آرزو جامه عمل پوشاند.
 
وی با اشاره به این که در زمان فتنه شبکه‌های ماهواره تلاش فراوانی در پوشش لحظه به لحظه وقایع داشتند، تصریح کرد: در آن روزها شبکه‌های معاند هر یک ربع از یکی از خیابان‌های تهران خبر پخش می‌کردند و تمام تمرکز خبری دنیا روی کشورمان بود تا حدی که این اقدام آن‌ها سبب شد دل دوستداران نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان متزلزل گردد اما غافل از این که این خوشی‌ها یک هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد داشت.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب و حضور تجمعی عظیم و بی‌نظیر این تصور که کسی در میدان و در پشت نظام نیست به کلی مردود شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در روزهای آشوب و ناآرامی سفیر یکی از کشورها که دشمن ما بود و حتی وقت ملاقات به ما نمی‌داد یک ساعت پس از برگزاری آن نماز جمعه با ما تماس گرفت و وقت ملاقاتی ترتیب داد.
 
وی اضافه کرد: آن چه اهمیت داشت این بود که دشمن از طرح خود و به نتیجه رسیدن انقلاب‌های مخملی یا رنگی به کلی مأیوس شده بود و به همین دلیل به سراغ طرح تشدید تحریم‌ها رفت. مقدمه‌ تشدید تحریم‌ها نیز فضای خبری منفی علیه ایران بود که یک غوغای جهانی به راه انداختند که ایران قصد ترور سفیر عربستان را دارد و بلافاصله پس از ایجاد این نمایش ساختگی علیه کشورمان پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت بردند و تحریم‌های جدیدی بر ضد کشور وضع شد.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رابطه تشدید تحریم‌ها با فتنه و بزرگ کردن هسته‌ای پس از شکست طرح تقلب کلید خورد و بحث تشدید روزافزون تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا به راه افتاد و در همین مسیر شهدای هسته‌ای از جمله شهید عزیز احمدی روشن تقدیم انقلاب شد.

حداد عادل ادامه داد: انقلاب اسلامی شهدای زیادی مانند شهید عباس‌پور، شهید وزوایی و... را در دانشگاه داشته است، اما هیچ یک از آن‌ها در جهت فعالیت علمی خود تأیید نشدند. اما شهدای هسته‌ای و احمدی روشن افرادی بودند که در مسیر فعالیت علمی خود به شهادت رسیدند.
 
وی اضافه کرد: دانشجوی خوش استعداد ما در حال تحصیل در رشته هسته‌ای و سپس به دلیل اختراع برای کشور، ترور می‌شود و این مرحله جدیدی در حماسه انقلاب بود و بیانگر آن بود که انقلاب در متن دانشگاه و کار علمی ورود پیدا کرده است.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق نشان داد هدف دشمن از این ترورها فشار به نظام و ایجاد وحدت در دل دانشمندان هسته‌ای کشور بود که آن‌ها بترسند و نظام از این لحاظ لطمه ببیند، غافل از این که این ملت به چنان رشدی رسیده است که فردای شهادت احمدی روشن تعداد داوطلبان برای تغییر رشته و ورود به رشته هسته‌ای چند برابر شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان پدر احمدی روشن افزود: دانشمندان ما به این توانایی رسیدند که اورانیم را تا 20 درصد غنی کنند، اما این که فلسفه غنی سازی 20 درصد چه بود به این برمی‌گردد که مرکز اتمی ما در دانشگاه تهران که ساخت آن به دهه 30 برمی‌گردد و به تولید رادیودارو می‌پردازد برای تولید این محصول نیاز به غنی‌سازی اورانیوم تا سقف 20 درصد داشت و سابقاً این اورانیوم از کشورهای دیگر مانند آرژانتین و با نظارت آژانس بین‌المللی خریداری می‌شد.
 
وی ادامه داد: این بار ایران اعلام کرد برای مصارف پزشکی خود با نظارت آژانس نیاز به اورانیوم 20 درصد دارد به کشورهای 1+5 گفتند شما تمام اورانیوم 3 تا 4 درصد غنی‌سازی شده خود را به ما تحویل دهید تا ما در قبال آن به شما اورانیوم 20 درصد تحویل دهیم یعنی تحویل تمام اورانیوم 3 تا 4 درصد غنی شده در مقابل دریافت تنها بخش مورد نیاز اورانیوم 20 درصد. در این مرحله بود که رهبر انقلاب با این اقدام مخالفت کردند و قضیه متوقف شد.
 
حداد عادل اضافه کرد: در این مراحل بنا بر آن شد که در داخل ایران اورانیوم 20 درصد را تولید کنیم و بالاخره دانشمندان داخلی موفق به تولید رادیودارو شدند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: داستان هسته‌ای از ابتدا یک بهانه برای دشمن بود و آن‌ها نگران وضع سلاح هسته‌ای در ایران نیستند و ما نیز حرکتی در جهت تولید سلاح هسته‌ای نداشتیم.
 
وی با اشاره به این که همه دنیا می‌داند وقتی رژیم جعلی اسرائیل ایجاد شد، گفت: خود انگلیس و آمریکا به اسرائیل بمب اتمی دادند و در حال حاضر این رژیم صاحب زرادخانه هسته‌ای است و تابع هیچ یک از مقررات NPT نیست و در 60 سال اخیر بزرگ‌ترین جنگ‌ها را در منطقه دامن زده است.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیز از مذاکره کنندگان کشورمان انتظار داریم تا اقتداری که به سادگی به دست نیامده است را حفظ کنند و ان‌شاالله آنان نیز چنین خواهند کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با خطاب دادن خانواده شهید احمدی روشن اظهار داشت: آن‌ها فرزند خود را به انقلاب تقدیم کردند و پس از شهادت آن فرزند خود سخنگو و مدافع ارزش‌های انقلاب شدند.  
 
وی اضافه کرد: وقتی آمریکا و اسرائیل به دست موساد امثال احمدی روشن را ترور می‌کنند، تازه به فکر سوءاستفاده می‌افتند.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام شهادت شهید علی‌محمدی اضافه کرد: عده‌ای در آن روزها قصد داشتند با این استدلال که وی جز اصلاح‌طلبان بوده است، ترور این شهید را به گردن نظام بیندازند. حتی قصد داشتند بعضی از افراد خانواده‌های این شهدا را تحت تأثیر این افکار قرار دهند که خوشبختانه نه خانواده‌های شهدا و نه مردم تحت تأثیر این فریبکاری قرار نگرفتند.
 
حداد عادل با اشاره به سخنرانی مادر شهید احمدی روشن در ساعات اولیه پس از شهادت این شهید تصریح کرد: این سخنرانی نشان داد، مادر شهید به تنهایی کار یک رسانه عظیم را در امید بخشیدن به جوانان انجام می‌دهد و این جای شکر دارد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌هایش به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: عده‌ای عنوان می‌کنند دلیل بزرگ کردن روز 9 دی چیست و من در پاسخ به آن‌ها می‌گویم چون فراموش نکنیم چه اتفاقی رخ داد. به نظر بنده در میان همه ابعاد فتنه آن چه از همه تلخ‌تر و گزنده‌تر بود، تهمت تقلب به نظام بود.
 
وی ادامه داد: من حکمت خداوند را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم چطور ممکن است خدای بزرگ از خطای کسانی که تهمت تقلب به نظام را زدند، خواهد گذشت. در سال 88 من این سوال را در ذهن داشتم که انتخابات یا تقلب صورت گرفته است که اعلام آن نشان دهنده قوت نظام است یا تقلب صورت نگرفته است که در صورت اثبات آن برهانی در پاکی نظام است. بنده جز 6 نفری بودم که از طرف شورای نگهبان برای رسیدگی به این موضوع انتخاب شدم و ما آقای ابوترابی را به دنبال آقایانی فرستادیم که مدعی تقلب در انتخابات بودند و به آن‌ها اعلام کردیم هر دلیلی دارید که ادعای تقلب در انتخابات را پررنگ می‌کند، ارائه دهید تا ما راحت‌تر به روشن شدن موضوع کمک کنیم اما متأسفانه آقایان برخلاف استقبال اولیه از این کار شانه خالی کردند. این در حالی بود که مسئولین شورای نگهبان اعلام کردند که هر صندوقی که آن‌ها مایل باشند با حضور نمایندگان آن‌ها و سازمان صداوسیما حاضر به بازشماری هستیم اما این کار نیز از طرف آن‌ها مورد توفیق واقع نشد و نتیجه آن بود که از قول شخصی که 8 سال نخست وزیر این کشور و کسی که رئیس مجلس بود به دنیا اعلام شد در نظامی که به اسم دین سر کار آمده است، تقلب صورت گرفته. آن را دشمنان زخم خورده انقلاب که از مردم سالاری دینی وحشت داشتند با این حرف و سخن گویی هدیه‌ای را دریافت کردند و هنوز در مورد تقلب در ایران کتاب چاپ می‌کنند.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که رهبری در سال 88 از آن‌ها خواست از راه قانون عمل کنند و آن‌ها زیر بار نرفتند ما از آن‌ها بخواهیم بدون عذرخواهی باز به میدان بیایند و بیانیه بدهند؟ 9 دی برای آن است که فراموش نکنیم برای انقلاب چه هزینه‌هایی کرده‌ایم. این که فراموش نکنیم اهل فتنه با انقلاب چه کردند و انقلاب با آن‌ها چه کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌هایش با تأکید بر این که فرزندان شهدای هسته‌ای باید بدانند که طالب خون پدران خود از چه کسانی هستند، تصریح کرد: فرزندان شهدای هسته‌ای باید بدانند طالب خون پدران خود از افرادی هستند که به آمریکایی‌ها خط دادند که به سمت تحریم‌ها بروند.
 
حداد عادل خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه شما عزیزان است که راه پرافتخار این شهدا را ادامه دهید و رزمایش‌های اخیر نشان دهنده آن است که کشوری که سال‌ها در تحریم به سرمی‌برده تا چه حد آماده  دفاع از خود می باشد.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شما عزیزان زندگی شهید احمدی روشن را بخوانید درمی‌یابید که وی از متن مردم عادی برخاسته است و با تلاش و ایمان به این درجه علمی رسید. در حقیقت آن‌ها قهرمانان واقعی این کشورند و تا وقتی این ستاره‌ها در آسمان وطن بدرخشند این ملت گمراه نخواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار