مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خبر داد

زنده گیری روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در فصل زمستان/تشکیل 11اکیپ زنده گیری با روش های روز دنیا

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از زنده گیری روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در فصل زمستان در شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،رضا قدیمی،مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، با بیان اینکه به علت سرمای هوا در فصل زمستان زنده گیری سگ های ولگرد افزایش یافته است، گفت: به همین منظور روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در روز توسط اکیپ های ویژه جمع آوری می شوند. این در حالی بود که در فصل تابستان روزانه 30 قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری تهران جمع آوری می شد.

وی درخصوص اینکه در تهران به طور کلی 11 اکیپ زنده گیری سگ تشکیل شده است، اظهار داشت: این اکیپ ها بیشتر در مناطق حاشیه ای شهر تهران ایجاد شده اند. این در حالیست که شهرداری تهران از روش هاي نوين و روز دنيا برای کنترل  استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما سگ های ولگرد برای تهیه غذا به سمت شهر هجوم می آورند، گفت: منطقه22 به دلیل اینکه غربی ترین منطقه شهر تهران محسوب می شود، تعداد سگ ها در این منطقه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی با تاکید بر اینکه اسلحه بيهوشي و روش هاي فعلي زنده گيري از سوی شهرداری تهران مورد استفاده قرار می گیرد، اذعان کرد: به همین منظور وضعيت مبادي ورودي سگ هاي ولگرد در شهر تهران از هر نظر مورد بررسي قرار می گیرد. شرکت ساماندهی مشاغل زنده گیری سگ ها را توسعه داده وکشتار سگ ها اصلا صورت نمی گیرد.

قدیمی درباره عقیم کردن سگ های ولگرد جمع آوری شده اضافه کرد: عقيم نمودن رايگان تعداد مشخصی از سگ ها به صورت روزانه توسط كلينيك هاي دامپزشكي تحت نظارت شهرداری در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه شهروندان از طریق سامانه های 137 و 1888 می توانند وجود سگ ها را در مناطق مختلف شهر به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اطلاع دهند، گفت: از طریق این سامانه ها و همچنین با بازدیدها و گزارش های کارشناسان نواحی و بانک های اطلاعاتی می توانیم از وجود سگ های ولگرد در مناطق شهر تهران اطلاع پیدا کنیم.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: زنده گیری ، روزانه ، قلاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار