نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 به انتقادهای کیومرث پوراحمد از این فیلم پاسخ داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،کیومرث پوراحمد ماه گذشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره شیار 143 اظهار داشت: این فیلم ظرافت‌ها و محاسن بسیاری دارد، اما فیلم شلوغ و بی‌در و پیکری است و انسجام لازم را ندارد، این فیلم، فیلمی است که حشو و زوائد زیادی دارد و واقع‌گرایی آن تبدیل به شلختگی شده است.

کارگردان فیلم شیار 143 درباره انتقادات پوراحمد اظهار داشت: آقای پوراحمد در ژاپن فیلم من را دید و گفت، فیلم را دوست داشته است، در حقیقت فقط درباره سکانس آخر که پرچم روی تابوت بود، نظر داشت و می‌گفت باید از پارچه معمولی استفاده می‌کردید.

آبیار تصریح کرد: من با سخن پوراحمد درباره استفاده از پارچه معمولی بر روی تابوت شهید موافق نبودم، چون دروغ است و ما هیچ جای دنیا نداریم که کشته و یا شهیدی از جنگ برگردد و پرچم کشورش بر روی تابوت وی نباشد.

وی عنوان کرد: در ایران هم حتی یک مورد یادم نمی‌آید که شهیدی داشته باشیم که برگردد و روی تابوت وی پرچم کشور نباشد و با وجود همه این حرف‌ها من ترجیح می‌دهم در فیلم صداقت داشته باشم.

این نویسنده با اشاره به اینکه احترام زیادی برای پوراحمد قائلم و با فیلم قصه‌های مجید و شب یلدای وی زندگی کرده‌ام و همچنین بعضی از فیلم‌هایش را هم دوست ندارم، تصریح کرد: به هر حال فیلم شیار 143 دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری را دارد.
آبیار اضافه کرد: با هر ساختاری که من جلو رفتم، سعی کردیم دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری رعایت شود و مخاطب آن را باور کند.
وی با اشاره به اکران فیلم شیار 143 در جشنواره فیلم فجر در محل برج میلاد یادآور شد: اصحاب رسانه و منتقدان سختگیر سینما تشویق‌های طولانی برای فیلم داشتند و نقدهای خیلی خوبی درباره فیلم نوشتند.

آبیار ادامه داد: فیلم شیار 143 تاکنون جایزه‌هایی را در جشنواره فیلم فجر، جشنواره مقاومت و جشنواره آسیا پاسیفیک به‌دست آورده است و 200 دانشگاه برای اکران این فیلم تقاضا داشته‌اند و این موارد نشان می‌دهد، فیلم راه خودش را رفته و تاثیری که باید بگذارد را گذاشته است که این همه بازده دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی فروش 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی فیلم شیار 143 تاکنون و اظهارنظرهای حرفه‌ای آدم‌های بزرگی مثل کاکایی، کمال تبریزی، باشه‌آهنگر، هوشنگ گلمکانی، مجید مجیدی، حدادعادل و حجت‌الاسلام زائری نشان می‌دهد، عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری در این فیلم بوده است، زیرا اگر باورپذیری نباشد، فیلم حس‌برانگیز هم نیست.

کارگردان شیار 143 یادآور شد: اگر ساختار فیلم شلخته باشد، قطعا نمی‌تواند این حس را داشته باشد و اگر بی‌نظمی و یا عبارت‌هایی که آقای پوراحمد به‌کار برده است وجود داشت، این فیلم نمی توانست راه خودش را باز کند، دیده شود و مورد توجه مردم قرار گیرد.

/ انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.