یک روزنامه آمریکایی نوشت که اخیرا برنامه هسته‌ای ایران چندین بار بار مورد حمله سایبری قرار گرفته و ایران به این حملات پاسخ داده است و از این رو خطر حملات سایبری از سوی ایران در حال افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یو اس ای تودی در تحلیلی با اشاره به پیشرفت سریع قابلیت ایران در فضای سایبری نوشت علت فعال شدن ایران در این فضا به سال 2009 و زمانی که تاسیسات هسته ای این کشور توسط ویروس استاکس نت هدف قرار گرفت بر می گردد.

این روزنامه نوشت در نیم دهه اخیر  برنامه هسته‌ای ایران دست کم 6 بار مورد حمله سایبری قرار گرفت، بنابراین مقامات ایرانی نتیجه گرفتند که هدف یک رشته حمله مداوم خرابکاری مجازی قرار گرفته اند و اقدام به مقابله به مثل کردند.

بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری "سیلانس" مستقر در کالیفرنیا  در 2 سال اخیر تعدادی از حملات سایبری  به ایران منتسب شده است که می‌توان حمله با یک شرکت نفتی عربستانی ،حملات به بانک ها و موسسات مالی آمریکا در سال 2012 و 2013، حملات مکرر به زیرساخت‌های اسرائیل همچنین نفوذ به شبکه‌های طبقه بندی نشده نیروی دریایی آمریکا در سال گذشته اشاره کرد.

یو اس ای تودی همچنین نوشت که بر اساس اعلام شرکت سیلانس  همه اینها تنها بخشی قابلیت های سایبری ایران  در عرصه بین المللی است.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، هک ، سایبری ، امریکا ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار