رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطع 30 درصدی درختان و اجازه صدور ساخت و ساز تنها منحصر به خانه باغ ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مهدی چمران در پاسخ به اظهارات محمد حقانی در رابطه با اینکه شهرداری‌ها مکلف به حفظ باغات و ممانعت از تخریب و نابودی آنها بوده و در اجرای قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تهیه شناسنامه کلیه باغات با مساحت 500 متر مربع و بیشتر کوتاهی نموده‌اند،گفت: شورای شهر زمانی به موضوع باغات ورود پیدا کرد که در آن زمان تمام مصوبات شورا در خصوص باغات از سوی دیوان عدالت اداری با عدم تصویب توام می‌شد ، حتی در شورای عمومی نیز این مسئله تصویب شد و وقتی به مصوبه شورای شهر نمی‌گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط شورای شهر طرحی را تهیه  و به مجلس ارائه نمود افزود: البته این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت چرا که دلیل شورای نگهبان این بود که باید طرح از سوی مجلس ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حفظ 70 درصد درختان خانه باغ‌ها و ساخت تنها30 درصد از مساحت این املاک در سال 86 به تصویب رسید تصریح کرد: البته باید گفت، که این ساختمان ها تنها منحصر به خانه باغ‌ها بوده که از فضای مسکونی برخوردارند.

چمران خانه باغ‌های منطقه 2و 3 و قلهک را نمونه‌ای از این خانه‌باغ‌ها عنوان کرد و گفت: در واقع این مصوبه سبب حفظ تعداد بسیاری از این خانه باغ‌ها شد به طوری که تعداد شکایت‌های تنظیم شده در این زمینه به یک پنجم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مصوبه اشاره شده حاصل کار کارشناسی بوده است ، خطاب به آقای حقانی افزود: مخالفان در این زمینه اگر راه حل بهتری در نظر دارند پیشنهاد بدهند چرا که قطعا مورد پذیرش شورا قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به هیچ عنوان موافق ساخت و ساز بیشتر از 9 طبقه در خانه‌باغ‌ها نیستم ،تصریح کرد: در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز تنها پیشنهاد یک طبقه تشویقی ارائه شده است.

چمران با بیان اینکه متاسفانه هنوز دیوان عدالت اداری شکایت‌های مطرح در این خصوص را رد می‌کند گفت: این در حالی است که از سالها قبل قطع درختان و سوزاندن‌‌آنها توام با جریمه اندک بوده  اخیرا نیز اعضای کمیسیون معماری شهرسازی درخواست افزایش جریمه را داشتند.

وی در پایان با عنوان اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ درختان به انجام خواهیم رساند ،خاطر نشان کرد: اما باید در نظر داشت درخت تنها از ویژگی تلطیف هوا و فضا برخوردار بوده و متاسفانه مساله کاهش آلودگی هوا تنها با حفظ درختان قابل حل نیست و باید تلاشها در این زمینه صورت پذیرد که البته  ما در شورا برای یک درخت مانند انسان ارزش قائلیم.

*قوه قضاییه حکم جریان‌سازان فتنه 88 را اعلام کنند

در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر مجتبی شاکری، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه واکاوی حماسه 9 دی به وحدت نظر نسبت به آنچه گذشت کمک بزرگی خواهد کرد اظهار داشت: در واقع نباید از حوادث و وقایع تاریخی بدون درس و عبرت عبور کرد چرا که تاریخ اسلام همواره مملو از فراز و فرودهایی بوده است.

وی با بیان اینکه هر گاه مردم در صحنه‌هایی که باید به درستی درج شوند حضور یافتند توفیقات بزرگی حاصل شده افزود: به عنوان مثال می‌توان به بعثت پیامبر اکرم(ص) در مدینه و ترک مظلومانه امام حسین (ع) از این شهر اشاره نمود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما ملتی جدا از ملتهای گذشته نیستیم و باید دقت‌های لازم در این قضایا مد نظر قرار گیرد تصریح کرد: به طوری که در یکی از فرازهای زیارت عاشورا 4 گروه که مورد لعن خداوند معرفی می‌شوند که این افراد حماسه ساز قیام عاشورا و مظلومیت امام حسین در این قیام شدند.

شاکری از طراحان حماسه عاشورا به عنوان نخبگان و کارگزاران آن زمان یاد کرد و گفت: در واقع گروه اول مورد اشاره زیارت عاشورا افرادی هستند که اساس این ظلم را طراحی کرده اند و گروه دوم نیز افرادی بودند که تمام  تلاش خود را در جهت دوری اهل بیت و نیکان از حکومت نمودند و به گونه‌ای این فتنه را رقم زدند که تمام اعمال قدرت و تصمیم‌ها از سوی گروه اول یعنی طراحان فتنه درقیام عاشورا صورت پذیرد.

وی از اجرا کنندگان عملیات های میدانی و فیزیکی و نیز سخنرانان قیام عاشورا به عنوان گروه‌های دیگر طراح در فتنه عاشورا نام برد و خاطر نشان کرد: چرا که سخنرانی ها و نامه‌پراکنی‌های این افراد سبب فوق سایر اندیشه‌ها به سوی این اندیشه باطل شد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به حضور حماسه 85 درصدی ملت در انتخابات 88 اشاره کرد و افزود: این در حالی است که حضور 38 درصدی مردم آمریکا در انتخابات رکورد محسوب می‌شود.

شاکری با بیان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 کشور از شخصیتهای بزرگ و مسئولان بودند اظهار داشت: مردم ما در انتخابات خود به افرادی رای دادند که مورد تایید شورای نگهبان بودند و هیچ یک از این 4 کاندیدا قانون اساسی و انقلاب را نفی نکردند.

وی انتخابات مردم با توجه به عدم هر گونه برخورد پیش از انتخابات را با توجه به دفاع درست و منطقی تمامی این افراد قبل از مشخص شدن نتیجه صحیح دانست و اظهار داشت: در واقع نباید 40 میلیون مردمی را که اینگونه به کاندیدای مورد انتخاب خود رای دادند را مؤاخذه نمود چرا که تمامی جریانات در زمان بسیار اندک و پس از انتخابات آغاز شد.

 نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران آغاز اجرای عملیات فتنه را به طور آشکار 5 ساعت پس از اعلام انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت:آنچه عملیات فتنه را پس از این امر بارزتر نمود عدم تمکین این افراد به سخنرانی مقام معظم رهبری بود چرا که این سخنرانی می‌توانست فصل الختام این فتنه پیش از اوج آن شود.

شاکری از انجام ندادن برخی از اقدامات، دوری از عمل غیر قانونی و اردو کشی خیابانی به عنوان 3 تذکر مقام معظم رهبری به این افراد نام برد و خاطر نشان کرد: این در حالی بود که هیئت تفحص مجلس نیز جایگاه میر حسین موسوی و نقش مدیریت ایشان در دفاع مقدس را یادآور شدند و ایشان حاضر به تمکین نشد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان نظام قائل به 11 میلیون تقلب در کشور نبود اظهار داشت: اما عدم تمکین این طرح تنها سبب اردو کشی سایر افراد به خیابان‌ها و دامن زدن به فتنه شد.

*نامه سروش علت فتنه 88 را به خوبی نشان می‌دهد

وی ادامه داد: هرچند عدهِ ای بر این عقیده‌اند که آغازگر و مهمترین علت فتنه 88 مناظره های تلویزیونی بوده است اما باید گفت نامه آقای سروش به مقام معظم رهبری در شهریور ماه 88 پس زمینه فتنه را به خوبی نشان می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران سروش را یکی از 5 نفر حزب سبز عنوان کرد و اظهار داشت: خانم کدیور ، آقای گنجی، مهاجرانی و بازرگان نیز 4 فرد فعال دیگر در این زمینه بودند که نقش بسزایی در صدور اطلاعیه جهت اردو کشی خیابانی شهروندان را به انجام رساندند.

*قادر به شمارش ناسازهای سروش خطاب به مقام معظم رهبری نبودم / بدنامانی که سران فتنه 88 رهبری را با‌ آن مقایسه کردند

شاکری با بیان اینکه من قادر نبودم که ناسازاهای سروش خطاب به مقام معظم رهبری در این نامه را بشمارم اظهار داشت: فرعون ، نمرود، سلطان سنجر و بسیاری از بدنامان دیگر تاریخ افرادی بودند که در این نامه از سوی سروش با رهبری مقایسه شدند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از رژیم ظلم، مردم کش و منکر آزادی به عنوان الفاظ مورد استفاده سروش در این نامه جهت تبیین رژیم و انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت: بنا بر نظر این فرد آنچه پیش ‌آمده محصول 20 سال مجاهدت فرهنگی است که همین جمله بیانگر آن است که برنامه مناظره آغازگر فتنه 88 نبوده است.

وی با بیان اینکه مکتب سروش افرادی را پرورش دادند که قادر به موفقیت در فتنه 88 نبودند تاکید کرد: ما فرزندان انقلاب هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که فرد و یا افرادی این انقلاب را به بیراهه بکشانند.

شاکری در ادامه به کتاب سبهه انسان گزارشی از حجت الاسلام و المسلمین ری‌شهری به حضرت امام ره در خصوص جنایتهای سید مهدی هاشمی از روحانیون و فعالین پیش و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در صحنه‌ای که گفته شد به دلیل احتمال اعدام سید مهدی هاشمی از نزدیکان  منتظری ایشان به تحسن و تعطیلی حوزه پرداختند و این در حالی بود که همین مسئله سبب شایعات بسیاری در زمان اوج عملیات کربلای 4 و 5 شد.

وی به درخواست امام از منتظری جهت ترک این تحسن و تمکین اشاره کرد و گفت: این در حالی بود که منتظری در هیچ یک از این درخواست‌ها حاضر به تمکین نشد و در نتیجه در نامه 6/68 امام خمینی ره پرده از بسیاری از ماجراها برداشته شد که از آن جمله می‌توان به عدم رای امام به بازرگان و بنی‌صدر اشاره کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران منتظری را عضو فعال نظام ، زندان رفته زمان شاه، پدر شهید و روحانی دانست و افزود: اما باید گفت انقلاب با هیچ فردی عقد اخوت و جدایی از دین نبسته و این حادثه باید درس عبرتی برای هاشمی ها، خاتمی‌ها، خوئینی‌ها و سایر فعالان فتنه می‌شد.

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: فرصت داده شده نظام به سران فتنه و جریان سازان فتنه 88 کافی است و لازم است قوه قضاییه سریعتر حکم را اعلام کند که البته ما این حکم را به هر صورت که باشد تمکین خواهیم کرد.

*خدمات قابل توجه شهرداری در کربلا


مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران ضمن گرامی‌داشت نهم دی‌ماه از خدمات قابل توجه شهرداری در کربلا تقدیر به عمل آورد و افزود: دشمنان تاریخی اهل بیت با عملیات مردمی کربلا در خفقان تاریخی فرو رفتند و من به نیابت از اعضای شورا از شهرداری که خدمات قابل توجهی در این زمینه ارائه داد تقدیر و تشکر به عمل می‌آورم.

*نارضایتی شورای شهر تهران از مصوبه شورای شهر فلسطین

عبدالمقیم ناصحی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه جلسه از مصوبه شورای شهر بیت‌المقدس علیه سرزمین فلسطین انتقاد کرد و با خواندن متنی مبنی بر حمایت مردم بی‌گناه فلسطین گفت: وظیفه خود می‌دانم که مقابل این مصوبه ایستادگی کنم و اعضای شورای شهر تهران نیز بندهای مصوبه را با ختم صلوات محکوم کردند.


*مسئولان باید در حفظ نخبگان تدبیر کنند

علیرضا دبیر ضمن تاکید بر برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف نخبگان افزود: نباید نخبگان را رها کرد چرا که هر یک از این افراد می توانند در آینده کشور بسیار موثر باشند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش فعالیت‌های اجرایی همزمان با تحصیل به این افراد اظهار داشت: چرا که این افراد آینده‌ کشور هستند و کشور باید در حفظ نخبگان تدبیر کند.

*رئیس نخبگان جهان ایرانی است

هادی ساعی عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه از نخبگان بسیاری برخورداریم که اکثر آنان ناشناخته‌اند،تصریح کرد: یکی از بزرگترین نخبگان کشور دکتر رستگار است که به تازگی به ریاست نخبگان جهان دست یافته است.

وی با عنوان اینکه این فرد باتوانایی شخصی خودبه این افتخار بزرگ دست یافته است، اظهار داشت: بهتر است مراسمی جهت تقدیر و تشکر از این نخبه کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار