علیرضا رضایی، مسئول انجمن کشتی پهلوانی گفت: هدف مان توسعه استاندارد کشتی پهلوانی در سطوح ملی و بین المللی است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای روز دوشنبه 8 دی ماه 1393در محل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با هدف اعلام برنامه های کشتی پهلوانی به اصحاب رسانه برگزار گردید.

در این نشست که با حضور فرهاد طلوع کیان (رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، علیرضا رضائی(مسئول انجمن کشتی پهلوانی فدراسیون پهلوانی و سخنگوی فدراسیون کشتی)، و جمعی از اصحاب رسانه، برگزار گردید، عملکرد یکسال گذشته و برنامه های آتی دو فدراسیون برای کشتی پهلوانی اعلام گردید.

یکی از نکات قابل توجه این نشست حضور پرشور و مشتاق اصحاب رسانه بود که برخی بدلیل ازدحام جمعیت قادر به حضور در جلسه نبودند و اخبار را بیرون از سالن کنفرانس پیگیری می کردند. این جلسه در حالی برگزار شد که طلوع کیان تقریبا یکسال است که سکان هدایت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای را در دست گرفته است.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در آغاز این نشست گفت:« پس از برگزاری انتخابات فدراسیون در سال گذشته به دلیل محدودیت زمان و بودجه تا پایان سال با توجه به اینکه هیچکدام از مسابقات کشتی پهلوانی در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انجام نشده بود، مسابقات پهلوانی بزرگسالان(90+) را برگزار و پهلوان کشور را مشخص کردیم.

از همان ابتدا پیگیری کردم که باید یک هماهنگی با فدراسیون کشتی داشته باشیم. از این رو جلساتی را با رئیس فدراسیون کشتی شروع کردیم. ابتدا آقای علیرضا رضایی را به عنوان مسئول انجمن کشتی پهلوانی معرفی کردیم. اهدای 20 سکه به پهلوان سال 92 توسط فدراسیون کشتی نیز مورد موافقت قرار گرفت. تصویب مقررات جدید کشتی پهلوانی در خرداد 93 و برگزاری دوره های آموزشی برای داوران و اعضای کمیته فنی نیز انجام شد. تقویم مسابقات کشتی پهلوانی 93 با نظر فدراسیون کشتی تنظیم شد. در این تقویم، افزایش اوزان و اصلاح رده های سنی هماهنگ با مقررات فدراسیون کشتی نیز اعمال گردید. مسابقات نونهالان برای اولین بار و مسابقات نوجوانان و جوانان برگزار گردید.

طلوع کیان با بیان اینکه 3 برنامه برای بزرگسالان تا پایان سال جاری در نظر گرفته ایم، یادآور شد:12 دی ماه مسابقات تعیین پهلوان کشور یادواره مرحوم پهلوان سلیمانی در مشهد مقدس برگزار می شود. 25و26 دی ماه مسابقات قهرمانی کشور در 5 وزن در اسفراین برگزار می گردد و پس از آن نیز برای اولین بار کشتی پهلوانی در مسابقات جام جهان پهلوان تختی تحت نظارت اتحادیه جهانی کشتی برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در ادامه با اشاره به تفاهم نامه دو فدراسیون افزود: کشتی پهلوانی تحت حمایت ویزه فدراسیون کشتی در قالب کمیته کشتی های سنتی قرار می گیرد. به عبارتی از این پس کشتی پهلوانی در تقویم فدراسیون کشتی قرار می گیرد و ورزشکاران و مربیان می توانند برای کشتی پهلوانی برنامه ریزی کنند. با این رویکرد کشتی پهلوانی در بستری استاندارد توسعه ملی و بین المللی خواهد یافت. اجرای آیین نامه پهلوان و اعطای رتبه های پهلوانی و بازوبند و انتقال مضامین معنوی و آیینی در مقررات و آموزشها نیز به عهده ما خواهد بود.

بدین ترتیب هم دستور کمیته بین المللی المپیک برای تجمیع کشتی های سنتی در قالب اتحادیه جهانی کشتی را غنیمت شمرده ایم تا کشتی پهلوانی هم در مسیری استاندارد، بین المللی شود هم اینکه به تعهدات مان در یونسکو مبنی بر حفظ و ترویج ملی و بین المللی این آیین ورزشی عمل کرده ایم.

در ادامه این نشست علیرضا رضائی، ورزش کشتی را برگرفته از گود زورخانه عنوان کرد و گفت: اتحادیه جهانی کشتی طی نامه ای به تمام فدراسیون های کشتی کشورها اعلام کرد که کشتی های سنتی و بومی ملل مختلف تحت هر عنوانی می بایست زیر نظر فدراسیون کشتی همان کشور انجام گیرد. این رویکرد IOC در راستای منظم نمودن شاخه های مختلف کشتی در جهان می باشد که در همین راستا کشتی ساحلی در بازی های آسیائی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، گنجانده شد. این موضوع در مورد مابقی کشتی ها نیز صادق است و این موضوع فرصت بسیار خوبی برای کشور ما است که کشتی سنتی خودمان که برگرفته از فرهنگ ناب کشورمان است را به صورت بین المللی در بازیهای آسیائی و حتی در افق های دوردستی مانند المپیک نیز شاهد باشیم.

 در همین راستا فدراسیون کشتی کشورمان پیشنهادی را به اتحادیه جهانی کشتی ارائه کرد تا مسابقات کشتی پهلوانی را در مسابقات جام جهان پهلوان تختی برگزار کنیم که موافقت شد.
 
مسئول انجمن کشتی پهلوانی در ادامه با اشاره به نحوه حضور ورزشکاران در جام جهان پهلوان تختی افزود:« قوانین مسابقات کشتی پهلوانی به گونه ای تغییر یافته که کشتی گیران سرآمد در آزاد و فرنگی نیز بتوانند در آن حاضر شوند. از این رو در نخستین گام و برای گزینش ورزشکاران داخلی نیز مسابقات پهلوانی کشور را مدنظر قرادادیم که نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در جام تختی را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که فدراسیون کشتی نفرات اول تا سوم این مسابقات را در انتخابی تیم های ملی آزاد و فرنگی شرکت می دهد که گویای نگاه ویژه این فدراسیون برای رونق کشتی پهلوانی می باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، پهلوانی ، زورخانه ، کیان ، طلوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار