فاز یک شبکه فاضلاب مسجدسلیمان با هدف حفظ سلامت و بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیر زمینی و سطحی با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مجری طرح فاضلاب مسجد سلیمان در این خصوص گفت: برای اجرای این طرح از لوله هایی از نوع پلی اتیلن در سایزهای 200، 250، 315 و 400 میلیمتری استفاده شده است.

مهندس حسن رضایی از مزایای این طرح به هزینه بسیار پایین در ساخت و راه اندازی منهول های پلی اتیلن، کوتاه کردن زمان در اجرای منهول ها، مقاومت در برابر خوردگی مواد شیمیایی مختلف، عدم نیاز منهول های پلی اتیلن به ماشین آلات سنگین برای اجراء، امکان تعمیر و اصلاح شکستگی و تغییر طول منهول ها بعد از اجرای پروژه اشاره کرد.

وی افزود:سهولت در امر نگهداری با توجه به سطوح صاف و منظم در بدنه منهول‌های پلی اتیلن، قابلیت نصب آسان این منهول ها در خطوط انتقال فاضلاب و در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه های اجراء پروژه در پروژه های بزرگ از دیگر مزایای بکار بردن اینگونه منهول ها است.

رضایی اذعان داشت: از ابتدای طرح تاکنون1 هزار و 691 متر شبکه انتقال و جمع آوری مدرن فاضلاب در مسجدسلیمان اجرا شده است.

مجری طرح فاضلاب مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: پیمانکار این طرح لوله گذاری باقیمانده خط 400 را به اتمام رسانده و در حال ارائه برنامه زمان‌بندی جهت  اصلاح، تست و آب بندی، نصب پله و دریچه های منهول و اصلاح منهول ریزشی خط اجراء شده است.
   
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.