مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امام زاده زیدبن علی(ع) سمیرم مکانی توریستی و گردشگری است که برای تعمیر، تجهیز زیرساخت ها و آبادانی این امام زاده به همت و همکاری همه مردم و نهادها نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در همایش تجلیل از یاوران وقف در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم با تاکید بر ثبت وقف جدید در راستای نیازهای جامعه اظهار کرد: برای چرخش اقتصادی کشورمان لازم است با وقف های جدید خلأ و نیاز های جامعه رفع شود.

وی تحصیل، بهداشت و درمان، حوزه های علمیه و انرژی هسته ای را از نمونه های نیازهای روز جامعه دانست و افزود: چنانچه نیات وقف و نیازهای جامعه برای مردم تبیین شود کمک موثری برای جذب واقف و رفع مشکلات جامعه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بر عمل به نیت واقف تاکید کرد و گفت: متولیان موقوفات وظیفه ای سنگین و حساس برعهده دارند که در وقف نامه ها نیز بر این امر تاکید شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مکان های وقفی در این شهرستان است که توسط برخی افراد حقیقی و حقوقی متصرف شده است و متصرفین در موقوفات باید نسبت به ادای حق موقوفات اقدام کنند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به 8هزار و 51 امام زاده در کشور اذعان کرد: وجود امام زداگان در کشور ما نعمت و افتخار است که مردم ما برای کسب آرامش و امنیت به آن ها پناه می برند. 

وی با بیان اینکه تکریم ازامام زادگان تکریم از اهل بیت و پیامبر است، افزود: 13 ستاره درخشان در سطح شهرستان سمیرم همچون نگینی می درخشند و مردم از فیوضات، کرامات و عظمت آن ها بهره مند می شوند.

این مقام مسئول همچنین بر ضرورت همکاری مردم در بازسازی، تعمیر و تجهیز امام زادگان تاکید کرد گفت: با توجه به اینکه منبع درآمد امام زادگان از نذورات و کمک های مردمی است مساعدت مسئولان برای تامین اعتبار برای بازسازی و توسعه امام زادگان شهرستان را می طلبد.

وی با اشاره به فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در آستان امام زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم و سهم اندک نذورات در این شهرستان تصریح کرد: این امام زاده از امام زادگان شاخص شهرستان و یک مکان مهم برای گردشگران مذهبی است که اجرا و تکمیل طرح جامع آن نیاز به اعتبارات زیادی دارد.

حجت الاسلام صادقی از امام زاده زیدبن علی(ع) با عنوان یک منطقه نمونه گرشگری یاد کرد و گفت: امام زاده زیدبن علی(ع) سمیرم مکانی توریستی و گردشگری است که برای تعمیر، تجهیز زیرساخت ها و آبادانی این امام زاده به همت و همکاری همه مردم و نهادها نیاز است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تبدل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای این کلام نورانی 57 برنامه فرهنگی در امام زادگان اجرا می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در این همایش از 92 نفر از واقفان و خیران، هیئت امنا، خادمین بقاع متبرکه، اصحاب رسانه و فعالان عرصه قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اصفهان ، مدیر ، کل ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
daneshjo
۱۷:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۳
با سلام در شهرستان خرم آباد هم امام زاده زیدبن علی(ع) وجود دارد.