امروز چهارشنبه 10 دی 1393 هجری شمسی برابر با 8 ربیع الاول‌ 1436 هجری قمری و 31 دسامبر 2014 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 120 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی رسمی نخستین بار در کشور شوروی‌ برگزار شد این مسابقات به منظور شناخت قهرمانان برتر کشتی در شوروی بود.
 
114 سال پیش در چنین روزی‌ مسابقات‌ قهرمانی کشتی حرفه‌ای‌ جهان در پاریس با حضور هشت هزار تماشاگر‌ برگزار شد در این مسابقات اشمیت از شوروی همه حریفان خود را شکست داد  و قهرمان جهان در آن سال شد.
 
88 سال پیش در چنین روزی‌ سه محل‌ برای تمرین والیبال در ایران اختصاص‌یافت این محل‌ها عبارت بودند از دارالمعلمین ورزشی، کلوپ شایسته‌و کلوپ‌ ورزشی کالج‌ البرز نخستین مسابقه والیبال در ایران بین تیم‌های دارالمعلمین و کلوپ شایسته برگزار شد.
 بازیکنانی چون‌ حسن گوشه، مجذوب‌، ناصر رفیعا، علی یوسفی، اکبر همایونی، علی کتی، حاجی مقدم، صادق ریاحی در این مسابقه شرکت کردند.
 
 65 سال پیش در چنین روزی سه نفر از جوانان ایرانی که برای تحصیل به فرانسه‌ و انگلستان اعزام شده و توانسته بودند فنون شمشیر بازی را بیاموزند، فدراسیون شمشیر بازی را در ایران تاسیس کردند دکتر عباداله‌ بصیر که یکی از آن سه جوان بود در سال 1328 به عنوان رئیس فدراسیون شمشیر بازی برگزیده شد دو نفر دیگر عبارت بودند از اتحاج و‌نیز نوری.
 
57 سال پیش در چنین روزی‌ آلفرد‌و‌ دیستفانو‌ بازیکن تیم فوتبال رئال‌ مادرید اسپانیا موفق به دریافت توپ طلایی بهترین بازیکن‌ قاره اروپا شد و در رده نخست رده بندی اروپا قرار گرفت.
 
 49 سال پیش در چنین روزی رده بندی برترین فوتبالبیست  سال 1965 اروپا اعلام شد. در این رده بندی ازبیو از تیم بنفیکا با 67 امتیاز در رده نخست قرار گرفت.
 
38 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال آلمان غربی به عنوان بهترین تیم قاره اروپا در سال 1976 انتخاب شد. تیم ملی فوتبال آلمان غربی بالاتر از چک و اسلواکی قهرمان اروپا در سال 1976 در صدر قرار گرفت. تیم‌های آلمان شرقی، هلند و مجارستان به طور مشترک در مکان سوم قرار گرفتند.
 
29 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه استقلال در مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های باشگاه‌های تهران با تنها گل جعفر مختاری فر در وقت اضافه یک بر صفر تیم هما را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. در همین روز در دیگر دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی در ورزشگاه شهید شیرودی تیم شاهین 2 بر صفر مقابل پتروشیمی پیروز شد. محمد حسین ضیایی و مرتضی یکه برای تیم شاهین گل زدند.

29 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی پهلوانی و هنرهای فردی در سالن هفتم تیر تهران با حضور نزدیک به سیصد کشتی گیر و باستانی‌کار برگزار شد. در کشتی پهلوانی  
 احمد مجد‌زاده در وزن اول
اکبر فلاح در وزن دوم
حبیب قدیم در وزن سوم  
یوسف نوری در وزن چهارم و محمد رضا توپ‌چی در وزن آزاد به مقام قهرمانی رسید.
 در هنرهای فردی احمد رئوفی در چرخ تیز، عبدالعظیم تقرایی در چرخ چمن، حیدری در سنگ، قریشی در کباده و حسین نجار در دو میل به مقام نخست رسید.
 
در سال 1358 در چنین روزی در دیدار نهایی چهل و هفتمین دوره رقابت‌های تنیس جام دیویس، آمریکا سه بر دو استرالیا را مغلوب کرد.
 
در سال 1372 در چنین روزی دیدار رفت مسابقه جام بین قاره‌ای بین تیم‌های پاس ایران و مراکش با حضور بیست هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. در این مسابقه که به قضاوت داور سوریه‌ای انجام شد دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، میلادی ، بهترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار