یک روانشناس گفت: هر قدر وابستگی‌ عاطفی فرزندان نسبت به پدر و مادر بیشتر باشد، پس از طلاق احتمال بروز آسیب‌های جدی تر بر فرزندان بیشتر است.

زهرا رشیدی، کارشناس روان شناسی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: طلاق ر وی حالات فکری، رفتاری، روحی و روانی فرزندان به طور مستقیم موثر است و ممکن است فرزندان دچار افسردگی، پرخاشگری، ترس از ازدواج در آینده و حتی دچار احساسات منفی نسبت به یکی از والدین و یا هر دوی آن‌ها شوند و همچنین احساس ترد شدن حداقل از سمت یکی از والدین به آن‌ها دست دهد.

وی درباره‌ی رفتار والدین در دوران طلاق با فرزندان گفت: در دوران طلاق باید فرزندان تماس با والدین خود را به هیچ وجه از دست ندهند و همچنین نباید در انجام وظایف پدر و مادری برای فرزندان خللی ایجاد شود.

رشیدی تاکید کرد: والدین باید با توجه به سن فرزندانشان، آن‌ها را در برخورد با شکل تازه زندگی پس از طلاق آماده و ضطراب و ترس و تشویش را از آن‌ها دور کنند.

این کارشناس روانشناسی افزود:‌ والدین نباید از فرزندانشان علیه همسر خود برای گرفتن طلاق و یا مطالبه مهریه استفاده کنند و همچنین نباید در نظر کودکانشان دست به تحقیر یکدیگر زنند.
رشیدی اظهار داشت: هر قدر وابستگی عاطفی فرزندان نسبت به پدر و مادر بیشتر باشد، پس از طلاق احتمال بروز آسیب‌‌های جدی تر بر فرزندان بیشتر است. در نتیجه والدین باید پس از طلاق شرایط مساعد و مناسبی را برای فرزندان فراهم کنند و بر حمایت‌ عاطفی خود بیافزایند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان طلاق دیگر محیط خانه را جای امن نمی‌دانند و به سمت محیط بیرون از خانه تمایل پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از طلاق، مانند مصرف مواد، الکل، دوستی‌های خیابانی، روابط نامشروع و مشکلات تحصیلی، والدین باید با متخصصان سلامت رفتاری و مشاوران و روان شناسان مشورت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسیب ، فرزندان ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار