بازخوانی پرونده جاسوس سیا در ایران؛

آمریکایی‌ها در ایران به دنبال چه کسی هستند؟ / CIA به دنبال مبادله جاسوس خود! + فیلم

روزگذشته وکیل امیر حکمتی، جاسوسی که در پوشش فعالیت‌های نظامی فعالیت می‌کرد، در مصاحبه با بی بی سی از بادله این فرد با چند زندانی ایرانی دربند در آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، روزگذشته وکیل امیر حکمتی، جاسوسی که در پوشش فعالیت‌های نظامی فعالیت می‌کرد، در مصاحبه با بی بی سی از بادله این فرد با چند زندانی ایرانی دربند در آمریکا خبر داد.

در همین خصوص علیزاده طباطبایی وکیل مدافع "امیرحکمتی" جاسوس آمریکایی در گفتگو با خبرنگار حقوقی-قضایی باشگاه خبرنگاران از درخواست آمریکا از ایران برای تبادل موکلش خبر داد و گفت:از دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران درخواستی از سوی دولت آمریکا دریافت شده مبنی بر مبادله "امیرحکمتی" با برخی از زندانی‌های ایرانی که در آمریکا هستند.  
 
وی ادامه داد: پس از دریافت این خبر با وزارت خارجه تماس گرفتیم اما آنها این موضوع را نه تأیید و نه رد کردند.

وکیل مدافع "امیر حکمتی" جاسوس واشنگتن در ایران درباره اینکه آمریکا به دنبال مبادله حکمتی با چه فرد یا افرادی است،خاطر نشان کرد: نامی از فرد یا افرادی که دولت آمریکا قصد تبادل موکلم با آنها را دارد، مطرح نشده است.

 گفتنی است؛ امیر میرزایی حکمتی که مدتی در پوشش نیروهای مسلح آمریکا خدمت کرده، در طی سفرش به ایران در تابستان ۱۳۹۰ بازداشت و به جرم جاسوسی برای آمریکا به هشت سال زندان محکوم شد.نکته بسيار مهم اینجاست که آمریکا عملا بعد از سال‌ها اذعان کرد که امیر حکمتی جاسوس واشنگتن در ایران بوده است.

ماری هارف: برای مبادله زندانیان با ایران پیشنهادی ارائه نکرده ایم‎

اما"ماری هارف"سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیترخود نوشت: برای مبادله زندانیان با ایران هنوز طرحی در دستور کار نیست.

ماری هارف افزوده است؛برای مبادله امیر حکمتی طرحی به جمهوری اسلامی ایران ارائه نشده است.‎


جدای از خبرها و شایعات منتشر شده در این مورد؛ باشگاه خبرنگاران پیش از این مستندی در مورد فعالیت‌های جاسوسی امیر حکمتی در ایران تهیه و پخش کرده بود که در لینک زیر شما می توانید مستند تهیه شده در مورد وی را مشاهده و دانلود کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید جدی
۱۴:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۳
لطفآ لینک دانلود این فیلم و فیلم های دیگر رو بگذارید