فیلم «ساز دهنی» ساخته «امیر نادری» که محصول سال 1352است از هفته آینده در گروه سینماهای هنر وتجربه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی هنر وتجربه ،این فیلم از 16دی اکران خود را در سینماهاآغاز خواهد کرد.

نخستین نمایش فیلم "ساز دهنی" درروز سه شنبه هفته آینده در ساعت 17در موزه سینما خواهد بود و بعد از آن درروز چهارشنبه در ساعت 15در سینما آزادی نمایش خواهد داشت.
 
داستان فیلم "ساز دهنی" درباره اميرو پسركي است ساده و سرشار از حركت، كه در حوالي بوشهر زندگي مي كند. او آن قدر افسار گسيخته است كه هميشه يك پاي دعواي همسن و سال هاي خودش است. عبدالله نوجواني است كه پدرش، براي آنكه او را به ختنه كردن راضي كند، يك ساز دهني به او مي دهد. بچه هاي بندر به ساز عبدالله علاقه مند مي شوند، و عبدالله در ازاي كولي گرفتن از بچه ها سازش را در اختيار آنها مي گذارد. اميرو بيش از ديگران به ساز علاقه مند مي شود، و بيش از ديگران به عبدالله كولي مي دهد. مادرش (شهلا درويشي) او را سرزنش مي كند و يكي از بچه ها او را «خر عبدول كل عبدالله» مي خواند و باعث مي شود كه او به خود بيايد و در پناه كشتي به گل نشسته اي، در سكوت، اشك بريزد. او، پس از اين كه در آب دريا آب تني مي كند، ساز دهني را از دست عبدالله مي ربايد و پس از عبور از كوچه پس كوچه هاي شهر بندري ساز را در دريا مي اندازد تا خود را از زير بار ذلت خلاص كند.
 
بازیگران :مسعود گودرزی، مهدی جوادی، شهلا درویشی، محمود وفابخش، اسحاق احمدزاده، عباس رئیسی، جمعه طنین، یعقوب مرادزاده، محمد مرادزاده، عباس پوراحدی، جمعه وفابخش
 
عوامل فیلم:
 
    کارگردان : امیر نادری
    فیلمنامه نویس : امیر نادری
    مدیر فیلم برداری : علیرضا زرین دست
    تدوین : سهراب شهید ثالث
    سال تولید : 1352
    نوع فیلم : سینمایی

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.