برند نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و محصولات وابسته در بیست‌و یکمین کام برگزاری خود معتبرتر شد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان به عنوان یکی از مجریان برگزاری بیست ویکمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و محصولات وابسته در مورد دست‌آورد‌های این نمایشگاه برای عرصه چاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: برند نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و محصولات وابسته در جریان برگزاری بیست‌ویکمین دوره برگزاری خود بعداز آن‌که مدیر کل نمایشگاه دوسلدورف آلمان، نمایندگی آن را پذیرفته، معتبرتر شد.

وی افزود: نمایشگاه‌های میلان ایتالیا و دوسلدورف آلمان پس از تعطیلات عید کریسمس و به دنبال امضای تفاهمنامه‌ای با روسا و مدیران کل آنها نماینده نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و محصولات وابسته ایتالیا، آلمان و تمام اروپا می‌شوند.

ابوالحسنی اظهار داشت: ما از لحاظ کیفیت چیزی از نمایشگاه اروپا کم نداشتیم.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی تجار افغانستان برای سرمایه‌گذاری در ایران و مخصوصا چابهار و پیگیری کار سرمایه‌گذاری این تجار در ایران و افغانستان توسط کاردار کشورمان از دست آوردهای دیگر بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته به حساب‌ می‌آید.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان امضای تفاهمنامه بین اتحادیه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشکده علمی- کاربردی صنعت چاپ را در زمره‌ی دستاوردهای دیگر این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: طبق مفاد آمده در این تفاهمنامه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از هزینه‌های دانشجویی را که از بدنه صنعت در دانشکده پذیرفته شده‌اند را متقبل می‌شود تا این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود با رغبت کامل به بدنه این صنعت برگشته و دانش خود را در جهت بهبود وضعیت کیفی و کمی آن بکار گیرند.

ابوالحسنی بیان کرد: برقراری ارتباط نزدیک میان بدنه دولتی، مجلس و بدنه اضاف به معنای پیگیری مشکلات صنعت چاپ با حضور نمایندگان این 3 حوزه در قالب جلسات ماهانه از دست‌آوردهای دیگر پست و یکمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و محصولات وابسته به حساب می‌آید.

وی افرود: جلسه بعدی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس و بدنه اصناف 15 روز دیگر در دفتر سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارتخانه مذکور برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 3 برابر بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف واردات کالاهای چاپی و بخصوص محصولات و ماشین‌آلات مرتبط به بسته بندی می‌شود، افزود: هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه خودکفایی در حوزه بسته‌بندی برای ما و این صنعت خوب است.

ابولحسنی گفت: اشتغالزایی بالا و در دست گرفتن بازار منطقه از نتایج دیگر سرمایه‌گذاری معنوی و مادی در حوزه ماشین‌آلات و تولیدات مرتبط با صنعت و بسته‌بندی به حساب‌ می‌آید.

وی تصریح کرد: برگزاری سمینارها در قالب بیست و یکمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و محصولات وابسته نیز نتایجی چون اشراف فعالان و کارشناسان به اینکه امروزه دیگر با مسائل علمی بهتر از مسائل سنتی می‌توان کار کرد را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در قالب یک پیشنهاد گفت: هر چاپخانه‌ای حداقل باید 30 الی 35 درصد از درآمد خود را صرف پژوهش کند.

ابوالحسنی در پایان به رضایت تمامی شرکت کنندگان به رضایت تمامی شرکت کنندگان بیست و یکمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی از حضور در این نمایشگاه و میزان فروش و پذیرش خود اشاره کرده و خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان اذعان داشتند که در هیچ کدام از دوره‌های گذشته به اندازه این دوره موفق به پذیرش سفارش نشده بودند.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار