نواز شریف نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد و کابل باید با اعزام هیئت‌های اقتصادی کار بر روی پروژه‌های مشترک تجاری و اقتصادی را فراهم کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هیئت پارلمانی 18 نفره افغانستان با نواز شریف نخست وزیر پاکستان ملاقات کردند.
 
طبق این گزارش، اعضای مجلس سنا و پارلمان افغانستان در رأس هیئتی به سرپرستی محمد زرمتی در اسلام‌آباد با نواز شریف ملاقات و پیرامون تحولات مهم منطقه‌ای به تبادل نظر پرداختند.
 
مشاهد حسین سید دبیرکل حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم، سید افراسیاب ختک عضو ارشد حزب عوامی ملی و آفتاب شیر پائو رهبر حزب وطن پارتی در ملاقات با هیئت پارلمانی افغانستان نواز شریف را همراهی کردند.
 
نخست وزیر پاکستان در این ملاقات با تشکر از دولت و ملت افغانستان برای اظهار همدردی در زمینه حادثه تروریستی پیشاور عنوان کرد: اسلام‌آباد مصمم است ضمن گسترش روابط سیاسی با کابل به تروریسم خاتمه دهد.
 
وی افزود: پاکستان اجازه نمی‌دهد خاک این کشور علیه افغانستان مورد استفاده قرار گیرد.
 
نواز شریف تأکید کرد: گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور نقش موثری در عمیق تر شدن دوستی بین مردم پاکستان و افغانستان دارد.
 
شریف اظهار داشت: پاکستان و افغانستان باید با اعزام هیئت‌های اقتصادی به کشور مقابل زمینه کار بر روی پروژه‌های مشترک تجاری و اقتصادی را فراهم کنند.
 
نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: بر اثر عملیات ضرب عضب شبکه گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی نابود شده است.
 
محمد زرمتی نیز در این ملاقات از پاکستان درخواست کرد به تعهدات خود در زمینه مبارزه با بخشی از طالبان که علیه افغانستان وارد عمل می‌شوند عمل کند.
 
مشاهد حسین سید نیز در این ملاقات عنوان کرد: پاکستان سیاست خود را در قبال افغانستان تغییر داده و هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد.
 
بعد از روی کار آمدن اشرف غنی دولت جدید افغانستان تلاش‌های زیادی برای گسترش روابط با پاکستان انجام داده است و مقامات دو کشور بر مبارزه مشترک با تروریسم تأکید کردند.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.