در آمدهای حاصل شده از راه "تکدی گری" یا همان گدایی باعث شده مشکلاتی در اجتماع به وجود آید زیرا یکی از عوامل مشکل ساز در نظام اجتماعی هر کشور کسب درآمد از راه های غیرقانونی مانند تکدی گری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، خطیب جمعه کرمان درباره ی آثار منفی متکدیان در شهر گفت : افرادی که در کوچه و خیابان ها دست دراز می کنند و از مردم پولی میگیرند فقیر محسوب نمی شوند و مردم نباید به هیچ وجه به اینگونه افراد کمک کنند.

صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان هم با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از متکدیان اتباع خارجه هستند،افزود: در واقع اینگونه افراد نمی توانند صلاحیت کمک را داشته باشند وباید مردم با هوشیاری این نوع افراد را نیازمند خطاب نکنند.

همچنین بابایی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در این رابطه از برابری آمار کمک های مردم به متکدیان با پول های ریخته شده در صندوق های صدقه خبر داد و گفت : شهروندان باید کمک های خود را از مجرای قانونی به دست افراد نیازمند واقعی برسانند

وی افزود: اگر مردم این کار را انجام دهند قطعأ جمعیت متکدیان در سطح شهر کمتر به چشم می خورد
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان مسئولیت جمع آوری متکدیان از سطح شهر را بر عهده شهرداری دانست و افزود: تا کنون اقدامات خوبی شکل گرفته که نتیجه آن کاهش آمار متکدیان در چند سال اخیر است.

بابایی یادآور شد : از لحاظ زیبایی شهری هم این نوع افراد مخرب هستند که ما در صدد کاهش این جمعیت هستیم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گدایی ، اقتصاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.