معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی با بیان اینکه 95 درصد جمعیت کشور با سواد هستند، گفت: استان‌های مازندران، تهران، البرز، یزد و اصفهان از جمله استان‌های هستند که درصد با سوادی بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، علی باقرزاده در نشستی خبری در صد باسوادی 10 تا 29 سال کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این سن موقعیت کشور بسیار خوب است و برای همه به سند آموزشی رسیدیم.

وی رویکرد تشویق محوری برای سواد را موثر دانست و اظهار داشت: برای شتاب بخشی به آموزش کشورو ایجاد اشتیاق بیشتر برای مردم لایحه‌ای به دولت پیشنهاد شده که جریان تصویب خود را طی خواهد کرد.

رئیس سازمان سواد آموزی همچنین از راه اندازی پایگاه اطلاعات اسمی بیسوادان در كشور تا پایان امسال خبر داد و افزود: یكی از مشكلاتی كه در ریشه كنی بیسوادی وجود دارد عدم خوداظهاری افراد در سرشماری‌ها مبنی بر بی‌سوادی است که این مشکل با راه اندازی پایگاه اطلاعات اسمی بیسوادان در کشور رفع خواهد شد.

باقرزاده با بیان این كه پایگاه مزبور در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال تكمیل می‌شود، گفت: با راه اندازی این پایگاه برخی از مشكلات مهم در زمینه سواد آموزی مرتفع خواهد شد.

باقرزاده شناسایی اولیای بیسواد دانش آموزان و آموزش سواد به آنان را از مزایای راه اندازی این پایگاه عنوان كرد و گفت: هم اكنون ۶۱۳ هزار عضو بیسواد در خانواده دانش آموزان در كشور وجود دارد.

وی همچنین با بیان این كه ۴۰ درصد اتباع خارجی ساكن در ایران بی‌سواد هستند، گفت: امسال ۴۳۰ هزار تبعه خارجی زیر چتر آموزش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.