صابری نیا گفت: از اول دی ماه تعداد ماموریت‌های تنفسی در تهران تنها ۲ درصد افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که ما هنوز به حالت بحران وارد نشده‌ایم، در واقع زمانیکه ماموریت‌های تنفسی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، این به معنای بحران تنفسی است.

دکتر امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز در زمان تشدید آلودگی هوا دو وظیفه بر عهده دارد، گفت: اولین وظیفه این است که به مردم اعلام کند که هوا در شرایط ناسالم قرار گرفته است و دوم اینکه توصیه‌های بهداشتی لازم را به مردم اعلام کند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مردم یکی از کمک‌های اصلی و موثر در کاهش آلودگی هوا هستند، زمانیکه آلودگی هوا تشدید می‌شود مردم باید پیاده حرکت کنند، در واقع باید ماشین‌های شخصی خاموش شود، همچنین افراد پرخطر همچون سالمندان، نوزادان، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی نباید از منزل خارج شوند.

صابری نیا تاکید کرد: از اول دی ماه تعداد ماموریت‌های تنفسی در تهران تنها ۲ درصد افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که ما هنوز به حالت بحران وارد نشده‌ایم، در واقع زمانیکه ماموریت‌های تنفسی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، این به معنای بحران تنفسی است و نیاز به تمهیداتی همچون خروج از تهران را دارد. 

وی با اشاره به اینکه مردم هنوز احساس خطر نکرده‌اند، عنوان کرد: افزایش آلودگی هوا به دلیل رفتار نامناسب مردم است و مردم نباید توقع داشته باشند که دولت مردان بتوانند برای نجات ۱۵ میلیون تهرانی کاری کنند چرا که راهکار اصلی تغییر رفتار خود مردم است. 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار