به نظر می‌رسد در جامعه مدرن و پیشرفته کره جنوبی معلولان ذهنی جایی نداشته و خانواده‌های این افراد برای رهایی از مسئولیت نگهداری آنها را به جزایر تولید نمک فرستاده و در آنجا بدون دریافت حقوق مانند برده‌ها مجبور به کار می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از دیلی میل، انتشار خبری در کره جنوبی مبنی بر برده‌داری از افرادی که دارای معلولیت ذهنی هستند خشم مردم این کشور را به همراه داشته است. طی 10 سال گذشته این پنجمین بار است که خبری درباره سوء استفاده از معلولان ذهنی در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا منتشر می‌شود.

طبق خبر منتشر شده اخیرا در کره جنوبی تعدادی از افرادی که دارای معلولیت ذهنی هستند به یکی از جزایر دورافتاده در جنوبی غربی این کشور فرستاده شده‌اند و به عنوان برده در کارگاه‌های تولید نمک مجبور به کار شده‌اند. بدین ترتیب خانواده‌های این افراد از مسئولیت نگهداری آنها شانه خالی کرده‌اند.

پرونده مربوط به یکی از این افراد با نام کیم سئونگ بائک باعث شروع تحقیقات سراسری در کره شد. مقامات بیش از 38 هزار کارگاه تولید نمک، ماهی، زمین کشاورزی و محل نگهداری معلولان ذهنی را بررسی کردند و متوجه شدند بیش از 100 کارگر بدون دریافت حقوق در این مناطق مشغول کار هستند. تحقیقات همچنین حاکی از گم شدن بیش از 100 نفر بود که خانواده‌های آنها موضوع را به پلیس گزارش داده بودند.

هرچند تا کنون 50 مالک این کارگاه‌ها و شرکت کاریابی در ارتباط با این پرونده محکوم شده‌اند اما تغییر خاصی در این جزایر صورت نگرفته است. باوجود سطح بالای رفاه و پیشرفت در کره جنوبی اما به نظر می‌رسد افرادی که دارای معلولیت هستند در جامعه پیشرفته این کشور جایی ندارند. برخی از خانواده‌های این معلولان پس از بازگشت آنها با نوشتن نامه‌هایی برای مالکان کارگاه‌های نمک اعلام کرده‌اند که قصد نگهداری از آنها را نداشته و مالکان کارگاه‌ها می‌توانند حتی بدون پرداخت حقوق از این افراد استفاده کنند.

اندکی پس از آغاز تحقیقات ملی پلیس و فعالان حقوق بشر با 63 نفر مواجه شدند که در این جزایر بدون دریافت حقوق مشغول کار بودند. مسئله تکان‌دهنده این بود که 75 درصد از این افراد دارای معلولیت ذهنی بودند. با اینحال برخی از معلولان به دلیل آنکه جایی برای زندگی ندارند حاضر به ترک این  کارگاه‌های تولید نمک نیستند. تعداد زیادی از این معلولان ذهنی پس از آزادی اعلام کردند که به این کارگاه‌ها بازخواهند گشت زیرا کار در این جزایر بهتر از زندگی در خیابان‌ها یا پناهگاه‌های پرازدحام است.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار