فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان ضمن رد گزارش‌های منتشره مبنی بر موفقیت طالبان در بازپس‌گیری برخی مناطق این ولایت، منطقه دانگام را باتلاق و دام بلا برای طالبان عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "عبدالحبیب سیدخیلی" فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان مکانی که از چند هفته پیش تاکنون در معرض تهاجم و تحرکات نظامی سنگین و سهمگین طالبان قرار داشته  اظهار داشت: صحت و دقت گزارش‌های حاکی از موفقیت طالبان در باز پس‌گیری برخی مناطق این ولایت را رد می‌کنم.
 
وی افزود: نیروهای امنیتی افغان این بار با استفاده از ظرفیت خود دانگام را به دام بلای طالبان مبدل کردند.
 
سیدخیلی تصریح کرد: نیروهای امنیتی افغان بر تمامی مناطقی که طالبان از آن مناطق متواری شده‌اند تسلط کامل دارند و طالبان در حال حاضر به هیچ وجه تاب و توان مقاومت و مقابله در برابر قیام‌کنندگان مردمی و نیروهای امنیتی افغان را ندارند.
 
این مقام امنیتی ولایت کنر تأکید کرد: طالبان اکنون با دستپاچگی و سراسیمگی خاصی به فکر فرار از دانگام افتاده‌ و در چنین وضعی انتشار گزارش‌هایی از توانایی طالبان به تصرف دوباره برخی مناطق به هیچ وجه باور کردنی و قابل پذیرش نیست.
 
تفکرات ضد طالبانی در بین جوانان افغان افزایش یافته است
 
فرمانده پلیس ولایت کنر در ادامه خاطرنشان کرد: طالبان در هر منطقه‌ از کنر که مسلط شدند قتل عام و قساوت عجیبی از خود به یادگار گذاشتند و این اتفاقات در روح نسل جوان این ولایت حس و انگیزه انتقام پدید آورده است.
 
سیدخیلی اظهار داشت: چنین نسلی با این خاطره‌‌های دردناک از طالبان هیچ‌گاه در برابر این گروه کوتاه نخواهند آمد بلکه همواره در مسیر مقاومت و مخالفت در برابر طالبان گام بر می‌دارند.
 
سیدخیلی تأکید کرد: طالبان باید بدانند در ولایت کنر تنها در برابر خشم و خروش نیروهای امنیتی افغان قرار ندارد بلکه در برابر مشت‌های گره کرده و اراده آهنین مردمی قرار دارد که به طالبان به چشم قاتلان اعضای خانواده خود، عاملان آوارگی و نابودی زندگیشان می‌نگرند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.