گروهی از فعالان انگلیسی از نیروهای صهیونیست به دلیل حمله مرگبار علیه ناوگان کمک‌رسانی به غزه در سال 2010 میلادی، شکایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، گروهی از فعالان انگلیسی از نیروهای صهیونیست به دلیل دخالت آن‌ها در حمله مرگبار علیه ناوگان کمک رسانی به غزه در سال 2010 میلادی، شکایت کرده‌اند.

 10 فعال حقوق بشر ترکیه در این حمله کشته شدند.

وکلای این فعالان از پلیس شهر لندن،"اسکاتلند یارد"، خواستند تا درباره دخالت نیروهای ویژه اسرائیل در این جنایت جنگی تحقیق کند.

وکلای 13 تن از 34 انگلیسی که از سرنشینان کشتی «ماوی مرمره» بودند، خواهان آن هستند تا سربازان اسرائیلی که در این حمله مرگبار دخالت داشتند در انگلیس تحت تعقیب قضائی قرار گیرند.

بنابر مدارکی که در اختیار پلیس لندن قرار گرفته است، پنج کماندوی ارتش اسرائیل به جنایت جنگی متهم شده‌اند.

"رودنی دیکسون کیو سی"، یکی از این وکلا می‌گوید: «استرداد این کماندوهای اسرائیلی که گفته می‌شود در این حمله دخالت داشته‌اند امکان پذیر نبوده است با این حال اگر آن‌ها به انگلیس سفر کنند پلیس با توجه به شواهد کافی که در اختیار دارد می‌تواند آن‌ها را بازداشت و تحت تعقیب قضایی قرار دهد.»

وی افزود : «برخی از آن‌ها پیشتر به انگلیس سفر کرده‌اند و ما با جمع آوری اطلاعات از پلیس خواسته‌ایم تا اوضاع را زیر نظر بگیرد. در این مرحله ما با ارائه شکایتنامه‌ای به پلیس از آن‌ها خواستیم تا در زودترین زمان ممکن وارد عمل شوند.»

 کماندوهای رژیم اسرائیل در تاریخ ۳۱ ماه می سال ۲۰۱۰ به ناوگان آزادی در آب‎های بین‎المللی دریای حمله کرده و ۹ شهروند ترک از جمله یک نوجوان ترک تحت تابعیت امریکا را کشتند. حدود 50 تن دیگر نیز که بخشی از این ناوگان متشکل از 6 کشتی بودند، زخمی شدند. یکی از قربانیان این حمله نیز پس از سپری کردن چهار سال در وضعیت کما درگذشت.

ناوگان آزادی حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه به دنبال شکستن حصر دریایی نوار غزه بود.

نوار غزه از ژوئن 2007 میلادی تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این شرایط علاوه بر افزایش فقر سطح رفاه زندگی مردم این منطقه را کاهش داده است.

در پی این حمله که اعتراضات بین المللی را به همراه داشت، روابط میان آنکارا و تل آویو به طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.


انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار