چاپ نخست کتاب «عدالت اقتصادی از دیدگاه اسلام» به کوشش سید حسین میرمعزی از سوی سوی انتشارات سروش و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ عدالت اقتصادی موضوعی بین رشته ای خواهد بود با گستره ای وسیع و اضلاعی متکثر است.

در باب عدالت اقتصادی هنوز نظریه ای جامع تدوین نشده است، اما اندیشمندان اسلامی مقالات و کتاب هایی در باب مبانی و زمینه ها و موانع تحقق آن نوشته اند که برای نیل به چنان نظریه ای اطلاع از مجموع چنین نوشته هایی مفید است. کتاب حاضر این گام نخست را برداشته و مقالات چندی در این باب را در ساختاری منطقی در پنج بخش عرضه کرده است.

بخش اول این کتاب مشتمل بر مقالاتی است که به مفهوم و مبانی بینشی و فلسفی عدالت اجتماعی پرداخته اند که در آن مباحثی چون مفهوم عدالت اقتصادی و اهمیت آن از دیدگاه امام علی (ع)،  عدالت اقتصادی از نظر افلاطون، ارسطو و اسلام، واقع گرایی نظریه عدالت در اقتصاد اسلامی و مبانی نظری توزیع عادلانه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

بخش دوم کتاب دربرگیرنده مقالاتی است که به معیارهای عدالت اجتماعی، راهکارها، علل و موانع تحقیق می پردازد و در بخش سوم مقالاتی آمده است که شاخص های اندازه گیری عدالت و عناصر آن را مورد بحث قرار می دهد. در این بخش، موضوعاتی چون بنیادهای توسعه اقتصادی عادلانه در اسلام، همسویی رشد و عدالت در نظام اقتصادی اسلام، پیشرفت عادلانه و وظایف دولتی دینی و عدالت بین نسلی در بهره برداری از منابع طبیعی را تحلیل شده و نتایج ارزشمندی را ارایه گردیده است.

در بخش چهارم ، مقالات مربوط به رابطه عدالت و توسعه همچون مطالعه تطبیقی حد فقر شریعت، اصول حاکم بر شاخص های نابرابری درآمدی و بررسی آنها از نظر اسلام  آمده است و بخش پنجم مشتمل بر مقالاتی است که به مطالعات موردی به روش تجربی درباره موضوعات مرتبط با عدالت اجتماعی پرداخته اند.

چاپ نخست کتاب " عدالت اقتصادی از دیدگاه اسلام" نخستین اثر پس از تفاهم مشترک انتشارات سروش و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که در 860 صفحه با قیمت 400000 ریال و در شمارگان یک هزار نسخه منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.