مستند «خله» ساخته نادر شیخ الاسلامی دوشنبه، 15 دی ماه، ساعت 18 و به همراه چند مستند کوتاه دیگر از این مستندساز از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مستند «خله» ساخته نادر شیخ الاسلامی دوشنبه، 15 دی ماه، ساعت 18 و به همراه چند مستند کوتاه دیگر از این مستندساز به نام های «گیریه»، «کوتمه»، «خیسی»، «زرلیس» و «زنبور و برنج» با موضوع آداب و رسوم مردم تالش و گیلان از شبکه مستند پخش می‌شود.

«خله» که در قالب «شبهای مستند» به روی آنتن می رود و پس از پخش با حضور سعید قطبی زاده نقد و بررسی خواهد شد عنوان مستندی است که به مدت 20 دقیقه به فرهنگ و هنر و موسیقی منطقه تالش می‌پردازد.

موسیقی تالشی انعکاسی از طبیعت تالش است و پیوندی نزدیک با واقعیات و حرکات زندگی روزمره دارد. موسیقی تالش مجموعه ای کامل و برخودار از هویت مستقل است و نشأت گرفته از شرایط معیشتی، خلقیات و اوضاع طبیعی محیط زندگی پدید آورنده گانش است و از اصالت و قدمت این سرزمین خبر می‌دهد.

(خله) در واقع یک سنت موسیقیایی تالشان است و اجرای آن با شکل سنتی و اصیل تأثیر بسزایی در شورانگیزی هر چه بیشتر آواز و موقعیت اجرایی خواننده دارد.

گفتنی است نادر شیخ الاسلامی فلیمساز و از موسسین اصلی سینمای جوانان ایران در تالش است که تاکنون موفق به کسب مقام در جشنواره های بین المللی آسیا و اروپاازجمله مونیخ هنگ کنگ، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، فنلاند شده است. 


انتهای پیام/ اس
 

برچسب ها: مستند ، گیلان ، خله ، کوتمه ، خیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار