«خلیل راحتی» گفت: این خانه (سیمین و جلال) میراثی است و شهرداری فقط قصد نوسازی و مرمت آن را دارد و هیچ دخل و تصرفی رخ نداده است.

«خلیل راحتی» مدیر عامل سازمان توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: خانه «سیمین و جلال» پس از انتقال وسایل منزل به انبار شهرداری در اردیبهشت ماه سال جاری، اوایل خرداد ماه به شهرداری تحویل داده شد و پس از پایان کار، لوازم منزل برگردانده خواهد شد.



 
وی افزود: از همان زمان تحویل خانه، بحث تبدیل این خانه میراث به «خانه ادبیات» بود.
 
«راحتی» با بیان اینکه برای کاربری این خانه دیدگاه‌ها و ایده‌های متفاوتی وجود داشته است، گفت: سه دیدگاه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا اینکه بحث «سیمین و جلال» را در این خانه مطرح کنیم، دیدگاه بعدی بحث ادبیات و متخصصین این عرصه بود و دیدگاه سوم این بود که با توجه به اینکه خانه متعلق به سیمین و جلال بوده و هردو نویسنده و داستان نویس بوده‌اند. کسانی که در اینجا فعالیت می‌کنند از این موضوع الهام بگیرند که یا داستان نویس شوند یا داستان خوان.


 

«راحتی» افزود: مسائل عمرانی و مفهومی پروژه مطرح بود و به همین دلیل بحث عمرانی با تاخیر شکل گرفت، زیرا در بحث مفهومی تکلیف می‌شد و چون این دو حوزه با هم ارتباط دارند تاخیر در هردو پیش آمد، بحث عمرانی به خاطر فرسوده بودن ساختمان مطرح شد و امیدواریم در چند روز آینده پیمان کار مربوطه را اختیار کنیم کار آغاز شود.
 


وی با ابراز تعجب از مسائل مطرح شده پیرامون تخریب منزل سیمین و جلال توسط شهرداری گفت: من نمی‌دانم این حرف‌ها که شهرداری این ساختمان را تملک کرده و قصد تخریب دارد، از کجا می‌آید.
 
مدیر عامل سازمان توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: این‌جا ساختمان میراثی است و کسی حق تخریب ساختمان را ندارد. قصد ما حفظ، نوسازی و مرمت است، نه تخریب. انتخاب پیمانکار پروسه خاصی دارد که وقتی انجام می‌شود که کار آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبار این پروژه فراهم شده است، گفت: ردیف اعتباری این کار مهیا شده و به امید خدا در شش ماه اول سال آتی این ساختمان را تحویل خواهیم داد. همانطور که گفتم مقدمات از اواخر سال پیش و اوایل سال جاری فراهم شده است.
 
«راحتی» در خصوص شرکت توسعه گفت: احداث ساختمان‌های فرهنگی،‌ مذهبی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر توسط شرکت توسعه انجام می‌شود.
 
* منزل استاد انتظامی پاتوق پرورش بازیگران تئاتر می‌شود
 
مدیر عامل سازمان توسعه فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: منزل استاد انتظامی که قرار است تئاتر در آنجا به نمایش گذاشته شود، به مکان و پاتوق پرورش بازیگران تئاتر منزل تبدیل می‌شود. این مکان مدتی است به بهره برداری رسیده است.


 
وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران یک مرکز فرهنگی باید تشکیل شود که اینگونه امکان تحت نظارت آن به فعالیت بپردازند و این منزل نیز در زیر مجموعه مرکز قرار خواهد گرفت.
 
راحتی افزود: خانه سیمین و جلال ثبت میراث فرهنگی شده است و یا هیچ دخل و تصرفی در آن نمی‌توانیم داشته باشیم و همین کار ما را محدود کرده است.

 

به دلیل اینکه باید پویایی و زنده بودن این خانه حفظ شود، امیدواریم با تملک املاک اطراف بتوانیم فضاهای جانبی در اطراف آن ایجاد کنیم که از طریق آن‌ها خدماتی را انجام دهیم.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار