فرهادی گفت: دانشگا‌ه‌ها در کشور باید ماموریت گرا شوند و هریک از دانشگا‌ه‌ها در یک موضوع مهم باید به قطب علمی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز با حضور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: نقش مجموعه‌ی علمی کشور امروزه در محیط زندگی انسان‌ها بیش از پیش روشن است و مجموعه آموزش عالی کشور باید در این راستا نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: دانشگاه‌ها در کشور باید ماموریت گرا شوند و هر یک از دانشگاه‌ها به یک موضوع مهم باید اختصاص یابد و فعالیت کند و در این موضوع باید به یک قطب علمی تبدیل شود که یکی از این موضوع‌ها بحث محیط زیست است.

وی به رشته‌های بین رشته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: رشته‌ی محیط زیست یکی از رشته‌های جدید میان رشته‌ای است و قطبی شدن هریک از دانشگاه‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد. چنانچه رشته‌های مورد نیاز در کشور باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت دانش بنیان در حفظ محیط زیست باید مورد اصلاح قرار گیرد و باید به وضعیت محیط زیست و مدیریت محیط زیست توجه شود. چنانچه تحقیقات داخلی و بین المللی در زمینه‌ی محیط زیست داشته باشیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار