مرجعیت عالی شیعیان عراق در یک استفتاء، تجاوز به دارایی‌ها و حقوق شهروندان در مناطق آزاد شده از دست داعش را حرام دانست و خواستار مشت آهنین بغداد در قبال این مسئله شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله سید علی السیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراق طی یک استفتاء از سرویس‌های دولتی مسئول در عراق خواست که با سیاست مشت آهنین با متجاوزان به دارایی‌ها و حقوق شهروندان عراقی برخورد کند به ویژه اگر این متجاوزان ، لباس دفاع از وطن و مقدسات را بر تن کرده باشند.
 
پایگاه خبری عراقی "عراق پرس" نوشت:  مرجعیت عالی شیعیان عراق در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر چنین تجاوزاتی صورت گیرد، اعلام کرد: ما بارها و بارها بر حرمت تجاوز به دارایی‌های شهروندان عراقی در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها تاکید کرده‌ایم.
 
وی افزود: ما به شیخ "عبدالمهدی الکربلائی" (نماینده مرجعیت در کربلای معلی) خواسته‌ایم که این مسئله را در خطبه‌های نماز جمعه کربلا تاکید کند و وی نیز بارها آن را اعلام کرده است که خطبه روز 25 شوال 1435 (29 آگوست 2014) یکی از این موارد است. وی در این روز گفت: دفاع از وطن و هموطن در مقابل گروه‌های تروریستی شرافت بزرگی است که تنها نصیب سعادتمندان می‌شود. ما بارها از برادران و فرزندانمان در نیروهای مسلح و افراد داوطلب پیوسته به این نیروها که جان و خون خود را برای وطن فدا می‌کنند، به این دلیل تقدیر کرده‌ایم.
 
آیت‌الله سیستانی در ادامه افزود: اما به ما ابلاغ شده که برخی افراد انگشت‌شمار که سلاح دارند، اینجا و آنجا، مرتکب اقداماتی اشتباه و حتی زشت شده‌اند و به دارایی‌های شهروندان و حرمت و کرامت آنها تعدی کرده‌اند. ما بار دیگر این دست اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم.
 
 مرجعیت عالی شیعیان در عراق از طرف‌های مسئول در دولت عراق خواست که با مشت آهنین با این مسئله برخورد کنند. زیرا هرگونه تسامح و تساهل در این مسئله هرچند محدود، پیامدهای وخیمی به همراه خواهد شد.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار